• Anonym (bostad)

Privata hyres värdar i uppsala med omnejd Vi vill ha tips

Hej
    Vi är en familj som kommer om ca 2 veckor att stå utan bostad.
    Då vi hyr vårat hus idag av en privat hyresvärd som har grund lurat oss på hyres pengarna så måste banken nu sälja detta hus.
    Då inte våran hyresvärd har betalat på lånen och vi har ej den ekonomin att kunna köpa loss detta hus

Vi har vänt oss till soc men de kan inte hjälpa oss med bostad då vi är själv försörjande

Så nu undrar jag om det finns någon som vet var man kan få hyra bostad i uppasla med omnejd
    Allternativt tierp.knivsta

Har hört mig för hos det olika kommunala bostads företagen men där är kön lång

Vi önskar tips på privata hyresvärdar runt om i länet

Tack för ert stöd

• Svar på tråden Privata hyres värdar i uppsala med omnejd Vi vill ha tips
  • trollmammsis

finns det inga kommunala i tierp? där kanske inte kön är lika lång?

lägg ut annons på blocket kanske? det vimlar av såna där.. vet faktiskt inga privata hyres här..

• Anonym (bostad)

Tack snälla ni för dessa tips slka höra med tierp om det har några bostäder

• Catha

Har för mig att KJ förvaltning har bostäder i Uppsala

• Anonym (bostad)
    Catha skrev 2008-09-16 19:25:43 följande:
    Har för mig att KJ förvaltning har bostäder i Uppsala
    Hej
    Vad har det för hemsida då?

Är de kj.se
  • Anonym (Lycka till)

018-500004 har jag för mig är till en privat hyresvärd, som är väldigt svår, men det är ju värt ett försök. han har lägenheter på sysslomansgatan.

ap fastigheter

universitetet har lägenheter

uppsalahem har många som dom hyr ut nu för kortare perdioder, enklare att få. sen deras nybyggen är lätta att få, vi bor i nybygge, hyrorna är så höga att de e svårt att bli av med dom. ring å prata med dom, dom har säkert nåt dyrt nybygge, eller nåt ute i gottsunda som ni kan få snabbt!

lycka till!!

• Anonym (bostad)

Anonym (Lycka till) skrev 2008-09-16 19:31:00 följande:

018-500004 har jag för mig är till en privat hyresvärd, som är väldigt svår, men det är ju värt ett försök. han har lägenheter på sysslomansgatan.ap fastigheteruniversitetet har lägenheteruppsalahem har många som dom hyr ut nu för kortare perdioder, enklare att få. sen deras nybyggen är lätta att få, vi bor i nybygge, hyrorna är så höga att de e svårt att bli av med dom. ring å prata med dom, dom har säkert nåt dyrt nybygge, eller nåt ute i gottsunda som ni kan få snabbt! lycka till!!
    Vi hade inte tänkt oss någon nyproduktion för att det är på tok för dyrt för oss
    Man vill ju leva också inte bara betala hyran

Men tack ( lycka till)för ditt svar
  • Anonym (Lycka till)

tänkte mer fall ni inte hittar nåt annan kan ju det var en sista utväg, vi tycker oxå att det är alldeles för dyrt, och har inte många kr över till annat, men vi har tak över huvet iaf!

men kolla upp uppsalahems korttisuthyrning, det kanske kan va nåt i väntan på bättre.

• Dessie

TS: Ni kan inte tänka er andra närliggande orter till Uppsala?
    Kolla på www.ehb.se (Enköping 4½mil från Uppsala) + www.habohus.se (Bålsta 5½ mil från Uppsala).

• Anonym

Det finns en privat hyrevärd i tierp som jag vet av nu alla fall dom har lgh i söderfors men jag vet inte om dom har nått ledig men dom heter skoggårdana, min mamma hyr en trea av dom nu. Tyvärr ha jag ingen nummer men går väl och leta redan på det via eniro, sen ha ni ju tierpsbyggen i tierp.

• Jeanette1986

Soc ska kunna ge er en lista med nummer till privata hyresvärdar.

Svar på tråden Privata hyres värdar i uppsala med omnejd Vi vill ha tips