• Smurfanna

Mat-demonstratör i butik. Någon som vet något om det????!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ska arbeta för Retail House som mat demonstratör i matbutik.

Vilket fack går det under?
    Hon som ringde från RetailHouse sa att man tjänar 90kr som ingångslön med semesterersättning(12%) i den summan. När man jobbat ett antal dagar tjänar man 97kr och ännu efter 50dagar arbete tjänar man 110kr med semesterersättning i den summan.
    Jag sa att det var för lite betalt, att jag ej var intresserad. Då fick jag 115kr med sem.ers. i den summan.

Jag tycker att det låter som en bluff med lönerna. Vad tycker ni????

Någon med erfarenhet av demonstratörs arbete???

• Svar på tråden Mat-demonstratör i butik. Någon som vet något om det????!!!!!!!!!!!!!!!
  • ReRant

Tycker lönen låter passande för ett jobb som matdemonstratör i jobb. Vad ligger tex lönen på McDonalds? 91 spänn i timman?

Hur som. Har du redan jobb, eller är du arbetslös? För har du inget jobb så är väl det rätt givet att du ska tacka ja?

• Smurfanna

Jag har jobb som lärare 50%. Tänkte extraknäcka lite..

Det jag reagerar är det fula med att baka in sem.ers i timlönen. Den ska man få utöver anser jag.

• Pansarhamster

Hej TS.

Jag har jobbat som demonstratris i matbutik. Det var under min studietid och jag hoppade in och jobbade en hel del helgdagar.

Jag kan inte svara på dina frågor om facket och löner, dels för att jag aldrig var med i facket och dels för att jag inte minns vad jag hade för lön. Det var ju ett par år sedan.

Men kan säga att det är ett ganska kul extrajobb. Ibland skitjobbigt och ibland rätt kul. Tycker man om att titta på människor, hur de beter sig och så, så är det ett roligt jobb. Man får se många knäppisar varje dag. Så det har ett visst underhållningsvärde i sig.

Svar på tråden Mat-demonstratör i butik. Någon som vet något om det????!!!!!!!!!!!!!!!