• Annan33

P.O.P vinterkläder

Hej! Finns det någon som har erfarenhet av PoPs vinterkläder. Har köpt en skaljacka och skidbyxor. Har windstopperfleecen sedan innan att ha under. Enligt dem i butiken ska detta räcka som vinterjacka. Men jag blir tveksam, det känns så tunnt.

• Svar på tråden P.O.P vinterkläder
  • agda06

Jag tycker också det känns tunt. Vår dotter har också skaljacka och jag blev förvånad när jag läste att någon tänker använda den (+ fleece) som vinterjacka. Blir inte det kallt?

• Cizzie

JAg har haft både skaljacka och windstopperfleecen till sonen . Jag gick och köpte en vinterjacka ochså . Ska man bara ha skaljackan + feece så gäller det att ha många lager på lager under.

Det också bero vilken vinter och var i landet man bor. Jag bor i mellasverige och rekomender en ordentling vinterjacka.

• Annan33

Någon mer med erfarenheter?

• Morbid Mistress

Vi har haft skaljacka och ws fleece med mycket bra resultat. Vi är jättenöjda och båda barnen kommer ha det även denna vinter. Bor i 08.a området men kläderna har även blivit testade norrut.

Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • Annan33

Ok, vad bra. På PoPs hemsida står det att man vid kallare väder ska ha en tröja i tunnt ylletyg underst men det springer ju inte barnet runt i varenda dag. Man vill ju ha ytterkläder som man bara kan ta på över de vanliga kläderna.
    Morbid Mistress skrev 2008-09-17 20:55:57 följande:

Vi har haft skaljacka och ws fleece med mycket bra resultat. Vi är jättenöjda och båda barnen kommer ha det även denna vinter. Bor i 08.a området men kläderna har även blivit testade norrut.
  • KaBi

Vi tänker köra PoPs skaljacka med fleece under så länge det är en "normal" blaskig vinter (runt nollan). För riktigt kalla perioder kommer vi att köpa en ordentlig vinteroverall (dock inget jättedyrt). Hoppas detta funkar, vi har ingen riktig erfarenhet än för dottern är bara 1 1/2, kanske blir det ett annat koncept nästa år

• Morbid Mistress
    Annan33 skrev 2008-09-17 21:06:03 följande:
    Ok, vad bra. På PoPs hemsida står det att man vid kallare väder ska ha en tröja i tunnt ylletyg underst men det springer ju inte barnet runt i varenda dag. Man vill ju ha ytterkläder som man bara kan ta på över de vanliga kläderna.Morbid Mistress skrev 2008-09-17 20:55:57 följande:
    ja för då måste du köpa deras ylletröja också

Visst är ylle skönt att ha närmast kroppen men det funkar med vanliga kläder också.
    Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
Svar på tråden P.O.P vinterkläder