knodden2005 skrev 2008-09-17 09:31:24 följande:
hej hej här har ni ett tips jag fick i från ett katt hem.hon sa att det är bättre att andvända pellets som kattsand.det luktar mkt godare dessutom och är mkt billigare mvh gaby
Jag har använt pellets men det fungerar inte så bra tycker jag. Har testat Felipine och någon annan sort....beställde tom en speciell "pelletskattlåda" från USA...hehe...
Drage skrev 2008-09-17 09:28:35 följande:
Det finns en ny sort med kiselkristaller tror jag det är. Ser ut som vita stenar. Den kapslar in all urin så det är bara bajset man plockar upp, väldigt smidigt. Vi har också två katter och får byta hela lådan och fylla på med nytt var tioende dag. Dessutom tycker jag att man har mindre "sand" utspritt i huset, än med Ever Clean.En påse kan man som billigast hitta för 49:- så det blir 150:- per månad. Ever Clean kostar väl 199?Tyvärr vet jag inte vad den heter, men den finns i alla djuraffärer jag har varit i och på Netto har jag hittat den för 49:-!
Kristaller är nog det enda jag inte testat. Ja, två förpackningar per månad skulle jag skrivit...skrev lite fel ser jag

. Håller med om att Everclean hamnar i hela huset!