• CeciliaBa

Kattsand! Måste man bli ruinerad?

Håller på att bli galen! Vi har två siameser som går i lådan jämtFlört! Vi köper Everclean och det går åt en förpackning per månad...gissa om det blir dyrt. Ska man verkligen lägga nästan 5000:- på kattsand på ett år! Har prövat andra sorter men alltid blivit lika besviken...har jag missat någon sort måntro?
    Vad använder ni som har flera katter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 15:27
    Två förpackningar ska det stå!
  • Svar på tråden Kattsand! Måste man bli ruinerad?
  • Drage

Det finns en ny sort med kiselkristaller tror jag det är. Ser ut som vita stenar. Den kapslar in all urin så det är bara bajset man plockar upp, väldigt smidigt. Vi har också två katter och får byta hela lådan och fylla på med nytt var tioende dag.
    Dessutom tycker jag att man har mindre "sand" utspritt i huset, än med Ever Clean.

En påse kan man som billigast hitta för 49:- så det blir 150:- per månad. Ever Clean kostar väl 199?

Tyvärr vet jag inte vad den heter, men den finns i alla djuraffärer jag har varit i och på Netto har jag hittat den för 49:-!

• knodden2005

hej hej här har ni ett tips jag fick i från ett katt hem.hon sa att det är bättre att andvända pellets som kattsand.det luktar mkt godare dessutom och är mkt billigare mvh gaby

• CeciliaBa
    knodden2005 skrev 2008-09-17 09:31:24 följande:
    hej hej här har ni ett tips jag fick i från ett katt hem.hon sa att det är bättre att andvända pellets som kattsand.det luktar mkt godare dessutom och är mkt billigare mvh gaby
    Jag har använt pellets men det fungerar inte så bra tycker jag. Har testat Felipine och någon annan sort....beställde tom en speciell "pelletskattlåda" från USA...hehe...
    Drage skrev 2008-09-17 09:28:35 följande:
    Det finns en ny sort med kiselkristaller tror jag det är. Ser ut som vita stenar. Den kapslar in all urin så det är bara bajset man plockar upp, väldigt smidigt. Vi har också två katter och får byta hela lådan och fylla på med nytt var tioende dag. Dessutom tycker jag att man har mindre "sand" utspritt i huset, än med Ever Clean.En påse kan man som billigast hitta för 49:- så det blir 150:- per månad. Ever Clean kostar väl 199?Tyvärr vet jag inte vad den heter, men den finns i alla djuraffärer jag har varit i och på Netto har jag hittat den för 49:-!
    Kristaller är nog det enda jag inte testat. Ja, två förpackningar per månad skulle jag skrivit...skrev lite fel ser jagFundersam. Håller med om att Everclean hamnar i hela huset!
  • Richael

Har oxå 2 och kör med Pussi kompakt, 10 kg kostar ca 85:-. Ser alltid till att det finns ca 15 cm i lådan, så kisset aldrig når ner i botten. Tömmer allt och gör rent kanske varannan månad, funkar fint så länge man fyler på regelbundet.

• CeciliaBa
    Richael skrev 2008-09-17 09:46:28 följande:
    Har oxå 2 och kör med Pussi kompakt, 10 kg kostar ca 85:-. Ser alltid till att det finns ca 15 cm i lådan, så kisset aldrig når ner i botten. Tömmer allt och gör rent kanske varannan månad, funkar fint så länge man fyler på regelbundet.
    Det är den blå påsen eller hur? Jag har använt den med (jag vet...jag är knäpp) och den var helt ok och billig. Men eftersom jag inte tyckte den var bättre än Everclean så gick jag tillbaks till den. Men jag hade inte 15 cm i lådan...kanske jag skulle pröva det!
  • Smulanpus

Å hur håller du lukten borta med pussi?? jag hade den men det luktade så fruktansvärt illa!!!!! Gjore rent lådan hundra gånger om dagen kändes det som och fyllde på hela tiden men det stank i hela huset!!!

Jag har fyra katter, när dom bara var inne så hade jag två lådor men nu när dom är ute med så får dom bara ha en låda inne =)

Hade också problem med sand och att det blev dyrt, luktade illa mm mm men nu har jag hittat en som jag tycker funkar helt toppen!!!
    Den heter Tidy Cats, en röd låda (finns blå också) en klumpbildande sand som är ,milt parfymerad. Du får 18 kilo i en låda för 219 kronor!!!!!!! För mig räcker det gott och väl i en månad!
    Tycker everclean blir alldeles för dyrt så jag tycker detta är ett bra alternativ =)
    Det negativa med sån här sand är som ni redan påpekat att det blir sand i hela huset =) men vad gör man inte för sina små =)

• FinalFantasy

Vi körde ICA kattsand och tjockt lager, gick super särskilt med lite kattdeo i

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Karisma

Jag har köpt ngt slags pulver på burk som luktar gott i kattlådan. Blev stor skillnad jämfört med innan. Nu luktar det aldrig dåligt från lådan. Köper mitt på ica. Strör över då jag just rensat i lådan.

• CeciliaBa
    Smulanpus skrev 2008-09-17 09:59:00 följande:
    Å hur håller du lukten borta med pussi?? jag hade den men det luktade så fruktansvärt illa!!!!! Gjore rent lådan hundra gånger om dagen kändes det som och fyllde på hela tiden men det stank i hela huset!!! Jag har fyra katter, när dom bara var inne så hade jag två lådor men nu när dom är ute med så får dom bara ha en låda inne =)Hade också problem med sand och att det blev dyrt, luktade illa mm mm men nu har jag hittat en som jag tycker funkar helt toppen!!!Den heter Tidy Cats, en röd låda (finns blå också) en klumpbildande sand som är ,milt parfymerad. Du får 18 kilo i en låda för 219 kronor!!!!!!! För mig räcker det gott och väl i en månad! Tycker everclean blir alldeles för dyrt så jag tycker detta är ett bra alternativ =)Det negativa med sån här sand är som ni redan påpekat att det blir sand i hela huset =) men vad gör man inte för sina små =)
    Den har jag INTE testat (yippie) så det ska jag göra. Ja...kattsanden hamnar överallt! Sådana där mattor hjälper ju inte alls. Sopar varje dag.
  • FinalFantasy

Det är kattdeo Så trevligt

Karisma skrev 2008-09-17 10:03:18 följande:
    Jag har köpt ngt slags pulver på burk som luktar gott i kattlådan. Blev stor skillnad jämfört med innan. Nu luktar det aldrig dåligt från lådan. Köper mitt på ica. Strör över då jag just rensat i lådan.
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
Svar på tråden Kattsand! Måste man bli ruinerad?