• schmulan

    Los Gigantes

    Några fler familjer med barn som ska till Los Gigantes (Tenerife) i december? Några som varit där och kan tipsa och ge råd?

  • Svar på tråden Los Gigantes
  • hotten

    har varit där för nått år sen å vet flera andra som varit där under åren (ofta på tex konferenser mm, så därför råkar jag veta flera som just varit där) å INGEN tyckte om stället!
    Så förbannat mycket kackerlackor! rest jorden runt typ ett par varv å aldrig annars haft kackerlackor som springer på fötterna när man är ute på prommis på kvällen!!!
    Nu hoppas jag att ni inte bor runt sant diago (heter å stavas? nått åt de hållet) området för de var verkligen värsta hålan, inte bara för kackerlackor utan annars oxå bara EN enda restaurang som gick att äta på å den var ju såklart överfull varje kväll...
    Nä jag fick svsmak för hela teneriffa, men djurparken var ju fin fast den ligger ju åt andra sidan ön..

  • schmulan

    Oj, usch du verkar inte ha haft någon bra upplevelse där. Det ska bli intressant att se vad vi tycker. Har ni barn? Som i sådana fall var med?

    Jag ser fram emot att bilda mig en egen uppfattning. Kan ju inte bli mer än besviken. Tack för ditt inlägg!

  • Samsonia

    Tycker det är tråkigt att Hotten skriver så nedlåtande om den plats du ska till. Visst det är hennes åsikter men sättet hon framför det på känns så otrevligt. Jag var i Los Gigantes i november förra året. Innnan dess hade jag lite undringar om stället precis som Ts och fick nästan ett identiskt likadant svar från Hotten. Detta gjorde att jag nästan tappade lusten helt att åka iväg och föreställde mig ett riktigt hemskt, öde ställe fullt av kackerlackor...
    Men så här var det: (enl. vår familj, reste då med 7 månaders bebis)Det var en mindre ort som hade två mindre stränder. Nattlivet var lugnt och det passade oss bra eftersom det var en familjeresa. Kackerlackor såg vi inte en enda. Trots att vi promenerade en hel del och verkligen tittade efter dem...
    Det fanns flera bra restauranger att välja på och inte bara en som Hotten skriver. Vädret var fint och Los Gigantes har tydligen ofta bättre väder än orterna på sydkusten. Teneriffa är en jättetrevlig ö och jag kan varmt rekommendera hyrbil. En dag körde vi genom ön upp till Teide och sen vidare bort till Puerto del a cruz. Det var en fin upplevelse! Jag vet precis som Hotten flera andra som varit i Los Gigantes. Men alla jag känner som varit där har tyckt om stället.
    Hoppas ni får en jättefin resa!

  • hotten

    som sagt jag vet flera som varit där under olika år å jag vet ingen som tycket om stället, å alla andra har oxå under olika år haft samma upplevelse av kackerlackorna. Så varför inte skriva det? Men som jag skerv så var det framför allt ett område som var värst! å jag vet fortfarande inte om ts skall till just de området i los gigantes.
    samsonie: är det inte bra att jag inte bytt mina åsikter efter vinden iallfall ? självklart ville vi åka till ett lungt ställe osv annars hade vi ju inte valt de resemålet, så det är verkligen inte där skon klämmer!
    ok men visst det finns positiva saker oxå det finns billiga resor dit! å vädretstatestiken vet jag inget om så det må vara som du säger å det är ju bra i såfall.. sen har du stor chans att se delfiner om du åker på utflykt

Svar på tråden Los Gigantes