• Anonym

Min Bror har för många röda blodkroppar!!!

Någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Min Bror har för många röda blodkroppar!!!
  • Anonym (labråtta)

Det beror på. Hur högt Hb har han?

• Anonym

Nja, det vet jag inte riktigt! Ha du någon aning om vad det kan vara? han är 50 +

• Anonym (labråtta)

Kan inte säga med så lite information.

• Lundby87

Googlat lite och det finns väldigt mkt som kan vara orsaken, så kanske att du inte skall lägga så stor tyngd i detta utan invänta svar.. bättre att vänta svar så får ni där efter se om ni behöver hjälp med att pratat om situationen. kan vara nått indre farligt kan vara något tungt men vi har ju gott om läkemedel och vård.

• Anonym (labråtta)

Andra symptom?

• J W

Det KAN vara polycytemi...
    Googla om du vill veta mer

• Anonym (M)

När jag var liten hade jag fel på trombocyterna (om jag minns rätt) och mina röda blodkroppar attackerade mina vita, dvs jag hade alldeles för mycket röda blodkroppar. Fick VÄLDIGT lätt blåmärken och fick utslag i form av små röda prickar på olika delar av kroppen. Första vändan armar, sedan ben och andra vändan ryggen och bröstet.
    Om det din bror har låter likt bör han uppsöka läkare då det kräver medicinering och kan vara farligt. Nu är det drygt 20år sedan jag hade det senast, så jag kan minnas lite fel här och var, men som sagt sök läkare.

• Anonym

Nej, inga symtom.. Han var hos läkaren och fick ett svar på det och då sa den läkaren att det kan vara bra att nämna för din allmän läkare.. Men typ vad kan det vara.. har googlat men blev inte klok på det?

• Lundby87

googlar man kan det ju vara allt från uttorkad- canser så bättre att vänta riktiga svar

• Anonym (labråtta)

Visst KAN det vara pvc men vi kan inte sia i det om vi inte har hans labvärden på Hb, EVF, RBC, MCV, MCH, MCHC, EVF, TPK, Diff, LPK.
    J W skrev 2008-09-17 09:32:40 följande:

Det KAN vara polycytemi...Googla om du vill veta mer
  • J W

Anonym (labråtta) skrev 2008-09-17 09:38:54 följande:

Visst KAN det vara pvc men vi kan inte sia i det om vi inte har hans labvärden på Hb, EVF, RBC, MCV, MCH, MCHC, EVF, TPK, Diff, LPK. J W skrev 2008-09-17 09:32:40 följande:
    Nej, och det skrev jag ju!!
  • Anonym (labråtta)

Ger symptom såsom klåda i huden, missfärgningar av fingrar och tår, yrsel, huvudvärk.

• Anonym

TS:
    Är det inte bättre att din bror går till en läkare istället för att du ställer (dumma, med tanke på den knappa infon du har) frågor på FL?

• Anonym

Tråkigt svar från dig! Anonym.. Självklart skall han till läkare.. Men jag är orolig för honom och jag har ingen aning om vad det kan innebära.. Väldigt onödigt av dig att svara mig så!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tack alla andra som har försökt att hjälpa mig!

Svar på tråden Min Bror har för många röda blodkroppar!!!