• Tola

vagel??hur får jag bort den

jag har fått ngt vagelliknande på ena ögat. på.. ja den undre "kajallingen" om ni förstår. somen vit liten.. prick.. hur får jag bort det?

• Svar på tråden vagel??hur får jag bort den
  • Pysen

Det är bara att vänta ut den... Men den kan göra ont...

• Tola

den gör inte ont o har säkert suttit där närmare en månad

• FamiljenEriksson

Jag brukar koka upp vatten, doppa en bomulls tuss i det och sen badda badda och badda så brukar den ge med sig...

• Mrs Vader

Jag har såna ibland och river försiktigt med nageln på dem så brukar de försvinna.

Vacker utan schampo
  • Eazy

Ett gammalt knep som min mamma hade, är att ta en guldring och stryka längst det irriterade området... Jag fick bort mina, men jag vet inte om dom försvann av sig själva eller om ringen hade någon effekt! Värt att prova kanske...

• God Is A Girl

Säker på att det inte är en "talgkula" då? För vaglar gör ont..
    Jag brukar riva, eller ta en sylvass kanyl/liknande och skära ett liitet snitt precis på ena kanten sen trycka ut den.. syns inget efter..

• Liten måne

ett annat husmorstips är att titta ned i en flaska med olivoljan, ämnena i olivoljan (ångorna) ska visst vara bra på nått sätt. Har prövat nån gång, svårt att veta om det hjälpte dock, men man kan ju alltid pröva

• Tola

God is a girl.. OJ!! det skulle jag inte våga. men kanske..pilla lite på den:)

• God Is A Girl

Tola, Riva bort dom kan kännas lite men gör man ett snitt känns det inte Brukar få då och då under ena ögat, varför vet jag inte men ofarligt är det. Dock inte sådär skitsnyggt :P

• Tola

men alltså på den hära kanten då ellre?

• God Is A Girl

både på kanden och strax under.. men den på kanten rev jag bort ^^ vågade inte ta nå vasst föremål så nära ögat.
    Men är det som en hudfärgad/ljus liten hård kula eller vad man ska säga?

• Min Engla

Jag bränner en synål och sen trycker jag bara lätt med nålspetsen på den vita pricken, då rinner varet ut och vaglen är borta dagen efter. Var noga med att tvätta händerna innan och bränna nålen. Gör verkligen inte ont! Lycka till!

• millan

Jag fick operera bort min vagel! Den ville inte ge med sig och den blev röd och irriterd. Första försöket misslyckades så det blev operation en andra gång:( Sen dess har jag varit vagelfri:)

• tösamajan

Ta en guldring eller något annat smycke av guld och dra över vageln. Har alltid funkat när jag fått vagel!

Svar på tråden vagel??hur får jag bort den