• pappe jonthe

P-piller för killar !!!!!!!!! varför i he!

Nu är jag trött! Varför kan de inte bara få till p-piller för killar! Är trött på att det enda skydd vi har att tampas med är kondom eller sterilisering. Kul val man har där.

Det sitter väl män som bestämmer hur det ska gå till antar jag men helvete. Utveckla p-piller till killar så ni tjejer klan slippa bli dessa hormonella monster ni kan bli utav dem. Detta grundar sig i att jag tror min sambo blir en tickande tidbomb pga sina ceracette elelr vad dem heter.

Hur många utav ni minipillar användare känner er som psykfall när nu går på dem? Hellst vill jag ha svar utav män till kvinnor som går på minipiller då jag kan tyckas att en kvinna som går på dem inte riktigt är objektiv då man sällan fattar hur man beteer sig själv.

Suck, funderar på att bara slänga hennes piller o hoppas på det bästa.

• Svar på tråden P-piller för killar !!!!!!!!! varför i he!
  • Anonym

Men p-piller för killar lär väl också orsaka biverkningar pga att man mixtrar med hormoner?

• Annsofie83

Vad ovanligt att en kille tänker som du. Men det är väldigt bra tänkt. De killar jag träffat på har tagit som en självklarhet att det e vi tjejer som ska stoppa i oss massa piller. Förstår att inte kondom alltid e så kul och då finns det ju tyvärr bara det alternativet att tjejen skyddar sig.

• Kimma72

Åh äntligen en karl som reagerar!

Jag har ätit 7 sorters kombinationspiller och 2 sorters minipiller, alla 9 gjorde mig till en första klassens knäppgök.
    Efter 12 års försök att hitta ett fungerande piller gav jag upp och steriliserade mig. Alla kvinnor är dessvärre inte gjorda för p-piller och i mitt fall kunde det kostat mig livhanken då jag i ett förvirrat ögonblick försökte ta livet av mig,3 ggr.

• Tirilk

Det finns p-piller för män! Inte så vanliga här hos oss eftersom många av testmännen fick humörsvängningar, fick lätt att börja gråta etc. Detta verkar ses som omanligt hos våra läkare och BM så de skrivs inte ut speciellt ofta (min BM sa att man inte ska utsätta den man älskar för någonting sånt - uppenbarligen går det bra att utsätta oss kvinnor för det iaf...).

Sök på nätet eller ring någon mottagning! Vet en läkare i Katrineholm som skriver ut det, men har dessvärre glömt hans namn.

• Anonym

skriv till dr. Claes Gottlieb, han jobbar med utveckligen av p-piller för män i sverige. hans address finns på aftonbladets hemsida
    äntligen en man som bry sig om hormonskydd för män. annars tar alla andra män för givet att kvinnor ska käka en massa hormoner

• Anonym (inget spec)

Kanske inte har med din tråd att göra egentligen.. Men min pojkvän fick, när dom var yngre, ett p-piller av sin syster för att bota hans åksjuka. XD

Åksjuka, heter det så? Det lät för jävla knasigt iallafall. :P

• LadyWillow

Ja, du, det är en jäkligt bra fråga. Det anses väl som en traditionell tjejgrej. Helt fel naturligtvis, eftersom det är bådas ansvar.

• Judy

Jag skulle tro att det blir lika många män som inte kommer tåla p-piller som kvinnor idag, men å andra sidan kanske man har tur att om en inte tål så kanske den andra tål, eller tål båda eller ingen.

Tycker de borde lägga ner mer på att få bort biverkningarna eller ett hormonfritt alternativ som är BRA.

• FIame
    Annsofie83 skrev 2008-09-17 11:35:03 följande:
    Vad ovanligt att en kille tänker som du. Men det är väldigt bra tänkt. De killar jag träffat på har tagit som en självklarhet att det e vi tjejer som ska stoppa i oss massa piller. Förstår att inte kondom alltid e så kul och då finns det ju tyvärr bara det alternativet att tjejen skyddar sig.
    Nej det är inte alls ovanligt. Jättemånga killar (typ majoriteten) efterfrågar bättre skydd för killar. Skulle det finnas, så skulle extremt många killar inta det. Men det är betydligt svårare att få stopp på spermieproduktionen än för att stoppa ett ägg att fastna.
    Så blir det mixtring av gulkroppshormoner och testosteronstavar. Läkarna inom aktuellt område är lite oroliga om vad bieffekten i längden kan vara. Skulle tex kunna vara kraftigt ökad risk för prostatacancer.
  • Emilia82

har ej läst hela tråden (ska äta middag ) men jag är iaf nöjd med att det är jag som äter piller,sku ej lita på att sambon kom ihåg dem men bra med piller om man som kille tror tex man blir lurad att skaffa barn osv

Svar på tråden P-piller för killar !!!!!!!!! varför i he!