• Caroooline

Frågor OM Mercilon 28.

Jag är nu inne på min andra karta mercilon p-piller. Första månaden heeelt smärtfri. Nu andra månaden har jag haft små blödningar titt som tätt här. Så ska det väl inte vara? Eller är det en vanlig biverkning såhär i början? Finns det någon där ute som har erfarenhet av dessa p-piller?

Skriv gärna... och berätta om er "upplevelse" med Mercilon.

• Svar på tråden Frågor OM Mercilon 28.
  • Caroooline

En sak till angående Mercilon, eftersom det är ett p-piller ska man väl kunna ta det när som helst på dagen och inte samma tid varje dag? Eller om jag t.ex. tar första tabletten en Söndag klockan 12 så måste jag alltid ta den klockan 12? Så är det väl inte, det är väl minipiller som är så?

• Nyponros79

Har ätit mercilon i två omgångar. Gick upp ett par kilo i vikt båda gångerna men annars mådde jag bra.
    Tog dom inte exakt på samma tider varje dag. Har också för mej att det är viktigt om man äter minipiller

• Caroooline

Jag har fått några konstiga mellanblödningar är det normalt eller ska man uppsöka barnmorskan?

• KramMiiis

När jag åt mercilon (läänge sen nu, typ 10 år sen) så hade jag oxå mellanblödningar titt som tätt och det var ingen fara på taket.
    Åt sen minipiller och det är dom som ska tas exakt samma tid, helt rätt

Svar på tråden Frågor OM Mercilon 28.