• familyfour

Eye Q Fiskolja... erfarenheter någon?

Någon här som ger sitt/sina barn Eye Q ?

Tänkte prova att köpa för att ge min sjuåring som
    har "myror" i baken och svårt att koncentrera sig.

Vad har ni för erfarenheter?
    Vilken sort föredrar ni... tuggissar, kapslar eller flytande?
    Hur smakar de? Alltså såg att flytande ex. finns i citrus eller vaniljsmak...
    är det någon av de smakerna ni tycker era barn tycker bättre om...
    Man vill ju inte behöva tvinga i dem det.

Tacksam för svar.
  • Svar på tråden Eye Q Fiskolja... erfarenheter någon?
  • Hallonröd

Jag ger barnen Eskimå Kids..tycker den stora killen har bättre koncentration och har blivit bättre i humöret. 

Själv testar jag Eye Q men märker ingen skillnad...dock så tar det ju tid med den. Man ska ju ta 15 ml dos i 3 mån. och sen gå ner till 5 ml. 

Vi har ätit i 1 mån. ungefär.

Här kan du läsa lite om andras erfarenheter:

www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Mamma till tre kottar
    Hallonröd skrev 2008-09-17 15:46:10 följande:
    Jag ger barnen Eskimå Kids..tycker den stora killen har bättre koncentration och har blivit bättre i humöret. Själv testar jag Eye Q men märker ingen skillnad...dock så tar det ju tid med den. Man ska ju ta 15 ml dos i 3 mån. och sen gå ner till 5 ml. Vi har ätit i 1 mån. ungefär.Här kan du läsa lite om andras erfarenheter:www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Tråden är ständ, finns det någon ny???
  • FIame

Fiskolja & omega-3 är bra för barnets utveckling. Men att använda det som symptomatisk lindring för ett tillstånd är jag extrem tveksam till.

• Medusan
    FIame skrev 2008-09-20 08:14:36 följande:
    Fiskolja & omega-3 är bra för barnets utveckling. Men att använda det som symptomatisk lindring för ett tillstånd är jag extrem tveksam till.
    Varför extremt tveksam?
Svar på tråden Eye Q Fiskolja... erfarenheter någon?