Taxichaufför Som krockar när han kör oss! - Hur hade ni reagerat och agerat i mitt ställe? taxichaufför
Jo vi hade kommit hem från våran utlandsresa i början på Augusti. Vi tog våra väskor och gick mot en ledig taxi. vi var 8 personer så de behövdes 2 bilar.
Redan där så kände jag att något inte stämde. Men vi satte oss i bilen. Snubben började köra som om han hade snuten i röven. Väl på motorvägen höll han ca 145km i timmen. Jag hade inte riktigt koll då jag satt med sonen i knät( ingen bil där hade bilstol och eftersom resan var kort gick de bra att ha han i knät.
Iaf,snubbenkör riktigt fort kör om alla bilar framför sig. . eftersom jag satt där bak såg jag inte honom, men sambon sa att han HÖLL i GPS i handen HELA resan.
Jag tyckte att han svajade väldigt mkt som om han var onykter.
Jag började bli skiträdd.
Jag blev stum av rädsla så vi visste inte vad vi skulle göra. Väl inne i staden hos min bror så får snubben rött vid en korsning.
Eftersom han var upptagen med att kolla på sin GPS som han höll i handen så la han inte märkte till att snubben framför stod still trots grönt. så våran taxi gasade på och krockade!!
Puckot stannar vid sidan snackar med snubben han körde på. De var polacker så man hörde de säga. Ok fuck it. så de stack och våran taxi satte sig i bilen och körde som inget hänt!!! Jag var stum av chocken. Vi fick inga skador , inte sonen heller. min brorson var med i bilen med. han var lite rädd bara.
Taxi chaffisen sa inte en förlåt!! Utan han körde på som vanligt. Jag blev till slut förbannad när vi väl var framme. hur hankunde vara så jävla oansvarig på detta vis och inte en säga att han var ledsen?!
Jag sa att jag skulle ringa polisen vilket jag gjorde och de kom till slut.
Hela händelsen sitter kvar i mitt huvud än. Jag bara fattar inte hur man låter folk, för det första
* Få ta ett körkort
* Köra taxi där man har hand om andras liv!
Jag blev så förbannad jag åker aldrig mer taxi i malmö aldrig!!