• Lotten

Carena barnvagn

Nån som har några erfarenheter från dom vagnarna? Är rätt sugen på att köpa en sån till nästa men är lite osäker. Vill gärna höra för- och nackdelar med dessa vagnar..

• Svar på tråden Carena barnvagn
  • Lotten

puffar upp!!!! Ingen som vet?

• mogreta

Vi har köpt en Carena ride!!
    Vi bara väntar på bebisen som ska använda den
    Jag har en kompis som är helnöjd med sin Carena iallafall!!!!!

• Vårblomma

Vi har också köpt en Carena ride, men har ännu inte börjat använda den.

Vad jag tycker är possitivt är:
    - Priset, lägger hellre pengarna på en bättre sulki om något år.
    - Den blir väldigt liten när man fäller ihop den, jag ville bara kunna "rulla in vagnen" på längden i bilen och det var den enda vagn som vi kunde gör det med.
    - Det finns inte så många färger att välja mellan så valet är ganska lätt
    - Den har nästan allt som dom "dyra" vagnarna, vändbart handtag, justerbart handtag etc.

Nackdelar
    - Jag tror att den är lite tyngre än dom "dyrare" vagnarna, men har inte gjort någon större jämförelse.
    - Korgen under är en tygkorg som tar i marken när man fäller ihop vagnen, vilket leder till att den kan "fastna" mot kanten när man ska rulla in vagen i bilen.
    - Man kan inte "dela" på vagnen. Alltså sittdelen sitter fast i chassit om man nu skulle ha det behovet.

Där finns nog mer possitiv och negativt med den, men jag frågade i affären om dom hade mycket reklamationer på vagnen men det hade dom inte. Så jag tyckte att vagnen är jättefin (om inte annat för det priset, man kan ju nästan inte få en bättre beg. vagn för samma peng).

Lycka till!

• Mirva BF 040406

Vi har en Carena parablyvagn som är totalt värdelös!!! Nu har jag ingen erfarenhet av andra Carena vagnar men Carena är BRIO´s lågprismärke...

• Ninette

Kusinen har nån carena vagn (vet inte villken sort) och dom klagar på att den knarrar och gnisslar överallt. Har bara sett den ny och oanvänd så jag vet inte men dom är inte helt 100% nöjda iaf...

Svar på tråden Carena barnvagn