• Fröken Inga

Om du gjorde en tidskapsel till ditt barn, vad skulle du lägga i?

Låt säga att du ha en låda som ditt barn får öppna när h*n fyller 25. Du får lägga i vad du vill. 10 saker. Vad skulle du lägga i?

Du kan spara andra saker till henne/honom på annat håll som första bebisgrejerna och sånt... Du behöver alltså inte ta med det om du inte vill

Vi ska nämligen göra just detta till vårt barns dop på söndag och jag sitter och klurar på vad jag ska lägga ner.

• Svar på tråden Om du gjorde en tidskapsel till ditt barn, vad skulle du lägga i?
  • Caranlachiel

En tidskapsel är ju till för att påminna om den tiden som är nu. Så lämpliga saker är väl t.ex. dagstidningar. Shit mitt huvud står still nu... kan inte komma på nåt mer!

Vecka 14 - and counting!
  • Fröken Inga

Ja, tidning tänkte vi lägga ner, bröllopsfoto,berättelse och bilder från dopdagen. Dopgästerna ska få skriva meddelanden i en bok. Vi kommer också skriva varsit personligt brev till henne. Funderar på att köpa nån lite n typisk ikea-grej och lägga ner, några bra bakrecept...

Svar på tråden Om du gjorde en tidskapsel till ditt barn, vad skulle du lägga i?