• bara lilla jag

overall på bebis? När?

Har en kille på 10 månader..Och jag undrar när ni kommer börja använda overall på era små.. just nu har jag en lite tjockare tröja och jacka på honom.. vår/höst jacka..över vanliga kläderna samt en filt över benen på honom när vi går ut.. Men som sagt när kommer ni börja använda overall på era i samma ålder ungefär

• Svar på tråden overall på bebis? När?
  • Im Fabulous

Vår dotter är 9 månader och vi kommer köpa en overall åt henne när som helst, att ha i vinter. Hon går gärna om hon håller oss i handen/händerna och gissar att det kommer bli en del aktivitet utanför vagnen utomhus i vinter. Då är det bra med en overall.

Men vi kommer även köpa en vinterjacka som hon kan ha om hon bara ska sitta i vagnen. Hon har åkpåse som skyddar benen.

• missteddy

bor i norrland och här börjar jag med overollen när det är ett par minus under dagen också

• pulmones

Jag har dragit på min 7 månaders en "halvoverall", det är en tjockare fleece overall. Om de inte har tjocka tröjer under kan de fan börja lite smått att ha overall nu....tycker jag. Det är ju ursligt kallt på morgonkvisten!

• bara lilla jag

okej :) För det var det jag tänkte att jag skulle köra jacka och åkpåse nu under hösten och sen i vinter när det börjar närma sig noll så drar jag på overall :)

• Im Fabulous

bara lilla jag skrev 2008-09-18 09:33:35 följande:

okej :) För det var det jag tänkte att jag skulle köra jacka och åkpåse nu under hösten och sen i vinter när det börjar närma sig noll så drar jag på overall :)
    Exakt.
  • AW76

Jag har en 7-månaders, men jag tycker att det är för tidigt med overall än. Bor i Sthlm och här är det 10-15 grader på dagarna. På morgnarna kan det vara kyligare, så snart kanske overallen åker på på morgonen när jag lämnar storebror på dagis.

Men dagtid tycker jag att det ska vara kallare för att overall ska användas, kanske ner mot +5 grader? Hon har fårfäll och filt i vagnen + fleecejacka, byxor och sockor. (t.o.m fleecen blir för varm vissa dagar när det är sol.)

• pulmones

ja, dagtid är det lite väl tidigt men på morgonen vid 7 tycker inte jag att det är så tidigt. Men har man åkpåse och så eller filt behöver man ingen overall.

• AW76
    pulmones skrev 2008-09-18 09:37:26 följande:
    ja, dagtid är det lite väl tidigt men på morgonen vid 7 tycker inte jag att det är så tidigt. Men har man åkpåse och så eller filt behöver man ingen overall.
    Nej då är det säkert svinkallt! Vi kommer inte ut ur huset förrän vid 9-tiden och då har det varit kring 8 grader de kyligaste morgnarna. Har dock varit hemma de senaste dagarna för sonen är förkyld. *surprise surprise, så fort hösten är här kommer förkylningarna som ett brev på posten*
  • pulmones

haha...ja, de där jäkla förkylningarna. Vi har redan haft 2 omgångar!

AW76 skrev 2008-09-18 09:41:51 följande:
    Nej då är det säkert svinkallt! Vi kommer inte ut ur huset förrän vid 9-tiden och då har det varit kring 8 grader de kyligaste morgnarna. Har dock varit hemma de senaste dagarna för sonen är förkyld. *surprise surprise, så fort hösten är här kommer förkylningarna som ett brev på posten*
  • bara lilla jag

det är så svårt egentligen med övergångar till årstiderna.. Han födde i november och då var det ju bara på med allt man hade i princip.. Men någon höstperiod har jag inte varit emd om :D vet bara att jag själv alltid klär mig alldeles för tunt och är lite nervös över att jag ska göra det med honom med :D

Svar på tråden overall på bebis? När?