• älskade baby

prickig baby 4 veckor

min baby är prickig på huvudet speciellt ser ut som röda värmeprickar kombinerat som finnar, röda,gula små i massor. vad är det?? något jag ätit?? (choklad har jag ätit mycket). hormonprickar?? tacksam för svar, ps de finns några dagar blir bättre/försvinner o kommer ibland

• Svar på tråden prickig baby 4 veckor
  • tanten73

Min son såg ut som en finnig tonåring i början.....det var en blandning av hormonprickar o värmeutslag....det försvinner efterhand.

• Kevlarsjäl

Väldigt vanligt. Någon gång mellan 4-8 veckor så får de mängder med hormonprickar. De försvinner av sig självt. Min dotter hade massor i ansiktet och på öronen.

• Manu

Kom ihåg att min bvc sa att så länge prickarna är på ansikte och bröst så är det hormonprickar. Nedanför kan det vara något annat.

• Aprilia77

Min lillkille fick hormonprickar vid fyra veckors ålder. Jag grät för jag tyckte att han såg så hemsk ut (väldigt konstigt agerande så här ett halvår senare!). Fick rådet på BVC att smörja med Mildison, en mils kortisonsalva. Prickarna försvann på några dagar med Mildison.

• Tola

fick också smörja med kortison men det säger ju BVC till om ifall det behövs.Hon var prickig i hela ansiktet o började desutom bli röd om hela kinderna. det gick snabbt bot med salvan

Svar på tråden prickig baby 4 veckor