• Rispan

utomkvedshavandeskap?? vad kan det annars vara?

hur får man reda på att man har det? hur känns det? kan man känna det innan man kollat upp? får man plus på stickan fast det är utomkveds? utebliven mens oxå?.

dum fråga kankse..men jag känner mig lite fundersam.. låg ner på rygg idag o klämde på magen, det käns som ett svullet RÖR inne i magen, alltså på vänster sida, från blygdbenet upp mot höften, ett TJOCKT rör som ömmar om man tar på det.
    har ju varit gravid innan men käbnde inget sånt här då?

någon som vet kankse?

är i vecka 9 om nån vill veta......

2007-12-06 och 2009-04-28
  • Svar på tråden utomkvedshavandeskap?? vad kan det annars vara?
  • Rispan

pufffff

• Rispan

hmm nej..verkar inte vara det..men vad e det då jag känner? är ju bara på vänster sida :S

• anna99

om det hade varit utomkveds så hade du känt det! Tro mig. Jag har haft det och jag föder hellre 2 barn på raken utan bedövning är har ett utomkveds igen. Men det spelar ingen roll, Är du orolig så ska du kolla upp det!

• zandrella

Har du utomkvedshavande skap så kommer du känna det, det kan jag lova dig. det gör fruktansvärt ont och det blöder. jag har haft det 2 gånger. är det nått du undrar över mer så fråga bara. kan rätt mkt om untomkveds nu...
    är gravid nu i v8.. och hittils är det inga problem som uppstått=)

• tiara

Det kanske låter lite äckligt, men är det inte avföring du känner då? Tjocktarmen kommer ju ner där och om man är lite hård i magen (som man ofta är när man är gravid), så kan man säkert känna tarmen "som ett rör".

• Koocachoo

Kan säga att om du har X så kommer du att känna det! För den smärtan jag hade kan jag inte beskriva!

Är du orolig så ring sjukvårdsupplysningen! Bättre än att fråga här för har man det så kan det vara ett kritiskt tillstånd...jag visste inte att jag var gravid o på jourcentralen tog dom först inget gravtest utan sa att jag hade infektion i underlivet o var på väg att bli hemskickad med tabletter. Hade inte en USK:a frågat mig om jag ville ta ett gravtest så är risken stor att jag hade förblött (äggledaren var på väg att spricka o hade 1 liter blod i buken vid operationen).

• Novemberstenen

Håller med MJ79 att det låter mer som förstoppning än utomkveds.

• chippo

om du är i v9 å det skulle vara ett x så skulle du nog har märkt det nu
    själv har jag haft tre st varav sista gången så sprack min vänsta äggledare
    DET KÄNNS-inte bara något man funderar över om det kan vara så, du har så ont helt enkelt, även om du har hög smärtgräns...själv så har jag det å när min äggledare sprack så låg jag hemma å vred mig i smärtor men tänkte att jag inte ville hålla på å ringa å klaga till gyn-avd. när jag väl ringde så va det akut upp sa det å myvket riktigt det va ju allvarligt å¨då va jag bara i v7
    ring upp å kolla vad det är ändå så du stillar din oro iallafall
    lycka till å grattis till graviditeten
    kram

• myso

Behöver inte känna av ett x i vecka 9, själv var jag i vecka 11 när mitt upptäcktes.. men som sagt så gör det jätteont så du märker om det skulle vara det, men jag tror nog mer att det lutar åt förstoppning..

Svar på tråden utomkvedshavandeskap?? vad kan det annars vara?