• Anonym

Jag saknar sex.

Jag saknar sex med min flickvän, jag saknar att kunna göra henne tokkåt, jag saknar att hon vill ha mig så mycket att hon går hem tidigare från jobbet.

Vi har varit ett par i 3år, hade massor av underbar sex första två åren. Sen...ja hon har inte så stor sex drift säger hon. Vi har pratat om det-jag har partat om det- hon säger att hon älskar mig, är kär i mig och är attraherad av mig. Hon har inte haft det stressigt på jobbet, hon säger att det inte finns någon annan, jag tror jag har frågat och pratat om allt.

Jag uppvaktar henne, masserar henne, jag gör allt jag själv hade velat få. Men inget får henne mer intresserad av sex, hon har någon gång nämt att p-pillerna som hon måste äta pga medicinskt problem gav henne mindre sexlust. Men det spelade ingen roll i vår nykära period.

Jag älskar henne, vi har ett bra,roligt, fantastiskt liv tllsammnans. På alla håll perfekt utom just sexfronten, när vi väl har sex säger hon -Varför gör vi inte det här oftare?!? Det är ju fantastiskt!!

Ja det är det. Jag börjar fundera på att göra slut. Känns hemskt att bara skriva det men jag är bara 30 år. Jag vill ha sex offtare en 1gång varannan vecka!!

Några förslag? Mina ideér har tagit slut. Hon är nöjd med sex så "sällan", för övrigt är vi väldigt fysiska, vi kramas, pussas ja tar på varandra väldigt mycket på ett osexuellt sätt.

Mitt huvud står still, vad mer kan jag göra? Vad mer orkar jag göra och vad mer VILL jag göra??

• Svar på tråden Jag saknar sex.
  • Anonym

Jag tror ärligt talat att hon inte tänder på dig längre. Jag var likadan mot min förre kille, men det ändrades helt när jag bytte man. Nu vill jag ha sex ofta.

• Janneman

Tyvärr är det många som behöver byta partner ofta för att hålla intresset vid liv

• saraseal

Nää så behöver det inte vara.. Men låt henne vara lite. Kan vara sådär i långa perioder men dissar du henne lite så kanske det blir mer intressant.. Människor är komplicerade djur.

• Kimma72

Är böjd att hålla med ovanstående, sen gör inte p-piller det bättre. Oavsett om hon blev kåt MED dem i början så var allting ju nytt då, går inte att jämföra. Förr eller senare kommer man in i slentrian. Och slutligen skulle jag nog säga att du ska sluta jaga och uppvakta henne. Hon får ju inte en chans att sakna dig. Så funkar jag iaf. om min man är väldigt "på" en period så svalnar mitt sexintresse, men när jag får jaga och lirka lite med honom så funakr det bättre. Och det har han kommit på så han retas regelbundet

• Anonym

Men det är just det som känns så tråkigt! Jag vill stanna i förhållandet men nej det verkar ju inte som hon, nej hon tänder uppenbarligen inte på mig. Men varför stannar hon kvar? Är det så läskigt att vara singel?

• Anonym (lika)

Haha! Jag har det likadant, fast här är det jag som är kvinnan. Jag älskar min man och har inte en tanke på att lämna honom, men han säger att han inte har så stark drift. Jag vill absolut inte tvinga honom, men nu har vi sex kanske 1 gång i månaden på sin höjd. En gång i veckan vore helt perfekt för mig

• Anonym

Jag har tyvärr lite svårt att inte uppvakta...har problem med att vara lite för svart/vit, allt eller inget.

Jag har gjort det och du har rätt, hennes intresse ökar när hon inte är helt "säker" på mig. Men jag vill inte hålla på med dessa spel!! Känns som det var sånt jag gjorde i tonåren och jag trodde jag skulle slippa i vuxen livet.

Men egentligen *s* man är inte så annorlunda än man var då.

• Anonym

Jag kan känna igen mig lite i henne där. vet inte varför jag inte vill,men när man väl gör det så är det ju underbart! men jag tror att anledningen till att jag inte vill,är att min kille håller på så mkt, tex. när vi kramas så trycker han sig tätt emot mig på nästan ett juckande sätt,o jag VET hur mkt han vill,han visar det hela tiden. Kommer ihåg en period då vårat förhållande inte var så bra, vi hade ingen närkontakt alls,o DÅ ville jag ha honom det blev en helt annan sak. jag känner liksom att när han håller på så mkt så känner jag mig inte respekterad,utan bara en "sak" som han får göra vad han vill med. vet inte om det är samma sak mellan er,men ta det lugnt,låtsas som att det är DU som inte vill,så kommer hon nog ändra inställning....
    lycka till!

• Anonym

Sen är hon trött på vardagar, så vi brukar ha sex på söndag kväll.

• Anonym
    Svar på #9
    Du får nog "svalka" av dig lite. Ditt intresse för henne kan nog verka avtändande, tyvärr.
  • Anonym

MEn det känns ganska tragiskt (för jag tor ni har rätt) att hälften, nej mer av inläggen hör på FL handlar omkvinnor som inte får uppmärksamhet från sina partners och jag som ger uppmärksamhet "vinner" inget på det utan uppmuntras att ta det lungt.

Mest tråkigt är det ju att just "ta det lugnt" att inte visa intresse fungerar. Jag har prövat och då kommer hon, är lite orolig för förhållandet, vill mysa.

Det är svårt att stänga av och sätta på känslor, nu går jag omkring i känslan av ett vakum. Tittar på henne och är ganska nollställd, har inte sagt att jag älskar henne på två veckor kanske. Låter inte så länge men vi säger det varge dag, hon säger det till mig varge dag men jag kan inte riktigt svara...

• Anonym

Bäste anonym, det är många kvinnor här på FL som tycker att män ska missgynnas och kvinnor ska premieras. Testa skriv nytt inlägg och att du är kvinna och skriv det lite mer dramatiskt, så ska du se hur hondjuren börjar tävla om hur snabbt du borde lämna din partner.

Jag tycker det är synd om dig och jag är inte säker att jag hade accepterat situationen. Men vi är olika, vissa väljer leva olyckliga, andra att söka lyckan där gräset om än tillfälligtvis, är grönare.

• Anonym

Tro tusan hon känner sig superstressad att vara jagad jämt.

Försök se in i en annan situation, där du själv känner dig jagad. Hur kul blir det då?

Ett exempel som passar dig givetvis. Men låt oss säga att hon skulle jaga dig med att du ska damsuga varannan dag. Blir det inte mycket tråkigare att utföra det jobbet om du är jagad och övervakad hela tiden?

Nej. En medelväg. Ni får kompromissa helt enkelt! Kanske sexualrådgivningen på kvinnokliniken är något för er? Att få hjälp att hitta en medelväg?

• The past is now

Hmmm,svårt ts! Jag (kvinna) har stor sexlust och min man blir lite matt men än så länge är han med på noterna,till min glädje förstås. Men jag som du kanske måste backa lite och ta en dusch istället! Vad vet jag...inte lätt men jag förstår dig iaf.

Prata igen och fråga henne hur hon skulle vilja ha det och hur hon önskar att det skulle kunna bli. Kanske kan hon byta p-medel?

Lycka till!

• Anonym (vet..)

jag tycker du ska prata med henne om hur du känner....=) jag tror inte de handlar om att hon har tröttnat.
    jag vet .. ja kännde mej stressad och trött sen tjata förra på mej .. då vart de bara värre.. ja tappa intresset och orka inte.. kännde ja mej pressad ville ja inte spela ingen roll vad han gjorde.
    I dag lever ja med en ny och de absolut inte samma.
    Ingen press eller nått han anpassar sej efter mej lik ja anpassar mej efter honom. Det händer jag vill inte han.
    Lika åt mitt håll . jag har aldrig haft de bättre sexliv och förhållande som jag har nu.. ! de handlar inte om hur mycket man har utan båda kan njuta..!!
    man kan inte alltid vara sugen samtidigt.

lycka till

• Anonym ((anna))

Man kan aldrig jämföra känslan när man är nyförälskad med vardagskärlek.

En relation handlar ju om så mycket mer än sex, själv skulle jag bli oerhört stressad av att det förväntades sex efter massage, uppvaktning och i de flesta situationer. Sex är fantastiskt- men får inte vara kravfyllt.
    Jag tycker du ska backa av och låta henne ta intiativ till sex. Kanske känner hon av dina förväntningar på sex och det får omvänd effekt på henne.

• Shizuka

P-piller kan påverka lusten väldigt mycket. Jag vet, för jag har upplevt det med flera tjejer. Gör inget överilat nu, utan prata med henne om att testa andra piller först.

Det är så som andra har skrivit före mig, den första tiden är förhållandet nytt, allt är spännande och man är kåt nästan jämt. När sedan vardagen börjar smyga sig på och allt blir "normalt", blir p-pillrens inflytande mycket större.

• Anonym

P-piller måste hon äta pga cellförändringar men kanske inte det märket. Hon har inte p-piller för att inte bli gravid då det är stört omöjligt då jag också är kvinna.

Jag minns själv i tidigare förhållanden just kraven, en partner jag hade kunde inte massera mig utan att det skulle leda till sex. Så jag masserar, smeker, tar på henne utan att fortsätta eller på minsta sätt få det sexuellt.

Tycker inte jag tjatar eller stressar henne men det kan ju faktiskt vara så endå.

När jag har en ledig vardag, förväntar hon sig att jag ska ha damsugit just för att jag är ledig. Hon säger inget före och hälften av gångerna får jag en pik när hon kommer hem att jag inte gjort det. Jag blir jätte stressad av att min sköna lediga dag förstörs av hennes damsugnings förväntning...jag har inte tänkt så fören jag skrev det. Jag har verkligen tyckt att jag backat och är kravlös, måste nog prata igen.

Tack!!

Svar på tråden Jag saknar sex.