• Paw Print

Mamma-jacka?

Är det någon som har tips på vart man kan få tag på en mamma-jacka? I butik eller på nätet spelar ingen roll.

Jag måste ha en då mina vanliga jackor redan börjar bli för små om magen. Är i 3:e månaden nu, och BF är den 7 April...

Vill inte behöva gå runt i min mans jackor och känna mig som ett tält. Vill ju ha något fint som framhäver magen och som funderar under hela graviditeten.

Själv har jag inte lyckats hitta något förutom en svindyr, och det varken går eller känns bra när det är något som ska användas ett par månader.

Har även tittat på Tradera, men av det lilla utbud som fanns där så var det inget snyggt/inte min storlek.

Är det tänkt att vi gravida ska behöva frysa i vinter? Tex tjocka koftor verkar också omöjligt att få tag på.

Finns det någon som har tips?

• Svar på tråden Mamma-jacka?
  • Paw Print

schubi- Okej, hur ser den ut? Pris?

• Paw Print

bubbli-Tack! Hittade iaf en som såg helt okej ut och till hysat pris!

Tar dock gärna emot fler tips!

• Paw Print

schubi-Tyckte den var väldigt tråkig faktiskt, känns inte som något jag skulle använta och känna mig fin i tyvärr.

• NovaIzabellaCecilia

Jag har en svart fleecetröja från PoP nu, funkar perfekt men jag kommer köpa en vinterjacka då jag fryser som fan hela tiden.

• Paw Print

Det får bli den jag hittade på Lovelymama. Kom på att jag kan önska mig den i födelsedagspresent av svärisarna, så slipper jag bekymra mig över ekonomin.

Tack för hjälpen allihop!

• NovaIzabellaCecilia
    Paw Print skrev 2008-09-19 08:47:30 följande:
    Det får bli den jag hittade på Lovelymama. Kom på att jag kan önska mig den i födelsedagspresent av svärisarna, så slipper jag bekymra mig över ekonomin.Tack för hjälpen allihop!
    Jag ska kolla på kappan som finns där, måste bara visa den för sambon och sen klicka hem dem!
  • Paw Print

Jag får kolla i butiken ist. jackan jag ville ha fanns inte i lager

• FrökenBokmal

polarn har (dyrt)! H&M har en cerisekappa (298kr) som bör funka! Den är A-formad (fanns i grått och svart förr men verkar slut).

• Mollymajs

Ja är gravid i 8 mån och va med en kompis på stan igår som skulle ha jacka. Testade lite för skojs skull och det fanns många fina typ skepparkavajer på H&M (ungdoms avdelningen) som va vidare nertill som säkert skulle funka. För mig hade de funkat. Kan va värt o kolla då det blir billigare en mamam jackor. Även KappAhl hade.

• LAV0LINA

Jag har också funderat på det här med vinterjackor... Jag bor dessutom väldigt långt norrut så det hör ju inte till ovanligheterna att temperaturen kryper under 20-30minusgrader under januari-februari. Även om man kan hoppas på att få en mild vinter som i fjol... De flesta av jackorna som fanns på sidor som är länkat här i tråden verkar dock alldeles för tunna och kalla... Fastnade dock för denna, http://www.lovelymama.se/ProductPopup.aspx?filename=11_mama_autumn_08_1456.jpg nån som vet hur varm den är? Jag är dessutom löjligt frusen av mig
    Har också bf i april. (12'e).

Svar på tråden Mamma-jacka?