• tessi

Öppen 2cm...

Hej! Jag var hos barnmorskan igår för en vanlig kontroll, hon passade på att känna på livmodertappen för att jag har BF idag.
    Hon sa att livmoder tappen var utplånad till 25% och öppen 2 cm, ändå har jag inte haft smärtsamma värkar endast lite molande mensvärk.
    Varken slem proppen har gått eller vattnet, har inga regelbunda värkar förutom lite mensvärk ibland.
    Hur länge kan detta pågå innan det börjar hända nått?
    Jag fattar inget är redan öppen 2cm och kanske ännu mer nu!
    Ändå har jag inte ont?
    Vad skulle ni göra?
    Vänta till imorrn och se om det tar fart inatt?
    Min barnmorska trodde att jag föder idag!
    Tack för alla svar!
    Kram Tessi

• Svar på tråden Öppen 2cm...
  • hipmarygirl

Hej!
    Jag gick öppen två cm i 3 veckor innan min andra son föddes..
    Hade inte heller haft några direkta sammandragningar så det är nog olika=/ Men hoppas för dig att det kommer igång snart då eftersom du passerat bf

• ebben

Var bara glad och avvakta! Själv hade jag värkar ett dygn och åkte DÅ in till förlossningen,då var jag öppen 3cm. Fatta att jag trodde jag skulle bli kvar där resten av LIIIVET!!!Kändes hemskt! Sen tog det ändå 12 timmar innan jag blev mor...Har bestämt mig för att det ska gå lite snabbare den här gången...Men du blir nog mor rätt snart!! LYCKA TILL!!

• Joje

Hej. När jag kom in på förlossningen så hade jag haft värkar med 5 min mellan i ca 2 timmar. Och var bara öppen 1,5cm. 12 timmar senare kom vår dotter...Så lycka till..

Svar på tråden Öppen 2cm...