• My 2

Tråden som handlar om rolig reklam!

Som motvikt till tråden om fånig reklam kommer här en tråd om motsatsen, dvs reklam vi tycker är bra!

Jag inleder med den nya reklamen för SAS - både affärer och nöjen. Den där flygvärdinnan ber om hjälp med att "få apan att hoppa på tåget" Sitter en affärssnubbe och har problem i Nintendo...

Det som är genialt är dubbeltydigheten i "få apan att hoppa på tåget", de visar en snutt ur ett dataspel men jag associerade direkt till en chef som har en medarbetare som inte riktigt är "med på tåget".

Skrattade jättemycket!
    /my

• Svar på tråden Tråden som handlar om rolig reklam!
  • My 2

Inte en enda som sett en bra / rolig reklamfilm?

/my

• pl77

Jag älskade den med killen som hoppade trampolin på badhuset och sen sprang till sin mobil..."hörde du fniss fniss"

• Emser

Jag gillade en reklamfilm för adressändring som gick för några år sedan.

En kille kommer hem från skolan och ser sina föräldrar ikädda läderoveraller, läderpiskor mm.
    "Dags att flytta hemifrån??.... Ring adressändring..."

• Mumin

Ja, adressändring har haft många roliga! Kommer ni ihåg den där tjejen som skriker och kastar ut alla killens grejer på gatan. Dags att flytta?

Jag kommer inte på någon mer kul reklam just nu men jag återkommer .

• Joker

Jag gillar telias reklam för gratis mms under helger (har jag för mig att det är), där två tonårstjejer sitter och kikar på kläder genom mobilen och tvingar killen att springa i skyltfönster. Även de andra två i samma "serie" gillar jag.

• lumma

liberos bilfamilj i regnet var småkul. (alla måste springa ut & bli blöta utom ungen med blöja som ser lycklig ut) bättre än blä-reklamen från pampers!

• bozzini

Jag gillar också adressändringsreklamen. Speciellt den när en man kommer in i djuraffären, köper den sista hamstern och skakar ner den i systemkassen.

• Linda

Jag älskar Polarn & Pyretreklamen när en pappa hämtar upp sin dotter från dagis och ungen ser ut som två åskmoln men pappa låtsas som ingenting och "läser av barnets fläckar på tröjan vad hon har gjort under dagen.

• Jennie Brunflo

Jag tycker den nya Nike (tror jag det är) där Figo och grabbarna spelar boll i kulvertarna under arenan....de stöter på massor av stora (riktigt stora kända bra fd fotbollsspelare) och det slutar med att dommaren fäller en av dom och tvingar dom att ställa upp till match!

Kul!!

Som sagt, telias nya...med de där två tjejerna.
    Kul när Micke inte har på sig tröjan han fick i julklapp för hon använder minsann grejerna hon får av honom. Han är bäng i huvet!

Sedan tvingar de den mörkas lillebror att fota/filma kläder i ett skyltfönster...och sen säger de "du kan gå till fashioncenter nu"....och han protesterar lite...och så tvingar de iväg han. HAHAHAHA!!

Och den nya när den mörka tjejen och lillebror har handlat med pappa och han ska "posta" mobilen så mäjlet kommer fram. HAHAHAHAHA!!!
    Blicken från henne är ju betalbar!!!!

HUR har de fått tag i så bra barnskådisar!?!?!

Tyvärr tycker jag ICA-reklamen har ballat ur. De har varit roliga tycker jag. Men nu är de inte så roliga längre.

(Liberos reklam när babyn sitter kvar i bilen tycker jag är läskig.....inte kul inte!)

• PiaE

På tal om reklam, vad tycker ni om Iprens nya med den pianospelande killen? Ryser så fort jag ser den, han är obehaglig på nå´t sätt. Vet inte vad det är men jag klarar inte att se honom.
    Inte så rolig reklam kanske.
    Tycker att mycket reklam är knepig. Är den någon som fattar det roliga med Festis reklamen?
    Fast jag kan tycka Panodil? reklamen med den bacillrädda killen som hämtar barn på förskolan och blir nerstänkt med nysning av ett annat barn är lite rolig (är själv förskollärare och känner igen situationen med alla baciller och snor).

Svar på tråden Tråden som handlar om rolig reklam!