• Chelsea

Restauranger i Nacka ?

Vi skall bo på hotell i Nacka, Quality Hotel på Värmdövägen, och behöver lite tips på restauranger i närområdet. Vi har två barn 2 och 5 år gamla så det är bra om det är barnvänligt! Vi äter det mesta i matväg!

• Svar på tråden Restauranger i Nacka ?
  • MrsMia

Sickla galleria ligger precis intill, så länge butikerna har öppet (till 20 på vardagarna) finns ju en hel del matställen. Sen ligger ju även Andy´s Lekland i området.

• Chelsea

Vad är Andys lekland för något? Det låter som det skulle kunna vara kul tidsfördriv för barnen !

• sweetpea

Bistro Voltaire i Dieselverkstaden, också i Sickla, har väldigt god mat! Där åt jag lunch så sent som idag.

• Chelsea

Tack för tipsen! Någon som vet om det även finns någon bra italiensk restaurang, pasta eller pizza?

• sweetpea

Det finns några stycken - Forno Romano inne i köpcentret och Pastabaren mittemot bion, men det är mera lunchställen, tycker jag. Lunchställen finns det ju gott om överhuvud taget, alla sorters mat.

• Högst32tecken

Quality Hotel ligger bara tio minuters gångväg från Hammarby Sjöstad, där finns en del skapliga restauranger. Annars gillar jag Korat i Sickla.

• minbebis76

I Sickla finns det både pasta, pizza, sushi och thai. De tre första är lite mer lunchrestauranger men jag tycker att pasta stället mittemot bion ändå funkar på kvällen om man går med barn. Är ju inga långsittningar då kanske?
    Annras hammarby sjöstad, J i nacka strand (dyrt) eller helt enkelt åka in till söder vilket tar ungefär 5 min med bil/buss/taxi.
    Andys som någon nämnde är ett stort lekland, man betalar 100kr för varje barn över 1 och så får man leka 3 timmar. Kolla på andyslekland.se Finns enklare servering/cafe där också.

• minbebis76

Fick för mig att det var nu i helgen ni åkte. Vad tyckte du?

Svar på tråden Restauranger i Nacka ?