• extraliten

Hjälp! Magen blir alldeles hård som en sten ibland, någon som vet varför??

Är nu i v. 20 och idag har min magen helt plötsligt blivit hård som en sten (typ) Det gör inte ont, utan känns mest som att någon blåst upp den som en ballong, sedan försvinner det på bara någon halvminut igen.

Är det någon som vet vad det beror på och om det är farligt? Kan det helt enkelt vara luft?

Även om det inte gör ont så har jag varit orolig eftersom att jag inte har kännt det innan...

Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp! Magen blir alldeles hård som en sten ibland, någon som vet varför??
  • Lottelino

du har nog en sammandragning när magen blir hård!

• MajaK

Det är sammandragningar. Livmodern tränar sina muskler och det är helt normalt.

• Familytime
    Det var lite sött att läsa! Jag som fött två barn vet ju att det är sammandragningar/förvärkar, men nån som inte fött barn innan vet ju inte vad det är. Jag log lite när jag läste din TS, för jag blev påmind om hur det kändes när allt var nytt och man inte visste nåt.

Det är ingen fara! Det kommer bli fler!
  • extraliten

TACK för alla svar!
    Ja då kan jag nog vara alldeles lugn i alla fall

Blir ju alldeles tokig när det är något nytt som händer med kroppen, och man inte vet vad det är.

Så TACK för alla svar!
    Kram!

• MajaK

Själv var jag hispig över att jag inte fick sammandragningar när jag var gravid med första barnet. Tyckte att alla andra blivande mammor pratade om detta fenomen...När jag väl fick en sammandragning blev jag således överlycklig

Svar på tråden Hjälp! Magen blir alldeles hård som en sten ibland, någon som vet varför??