• Lilaa

Hur klär ni era barn nu på dagis?

Har ni bara jacka och byxa eller överdragsbyxa eller kan man börja med termo byxa redan nu? känns onödigt att köpa överdrags byxor nu.

• Svar på tråden Hur klär ni era barn nu på dagis?
  • C r e d o

Har bara byxor på min femåring än så länge, men på ettåringen använder jag strumpbyxor under. Det är ju svinkaldt på morgonen och på eftermiddagen, men femåringen är inte förtjust i för mycket kläder. Vill gärna att han har fleecejacka på vindjackan på sig men oftast när jag hämtar honom så har han bara det ena eller det andra...

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • EMO 979

Har Vindtät jacka och vindtäta överdragsbyxor som e tåliga mot väta..under har de vindstopperfleecejacka på morgonen om det är kyligt...än så länge vanliga byxor under överdragsbyxorna..toppluva och fingervantar..gummistövlar på fötterna..men måste nog införskaffa ett par varsina fodrade stövlar nu när det blir kyligare

Mig personligen e det på TOK FÖR TIDIGT med täckbyxor ännu för vad ska då användas när riktiga vintern kommer.

Mina får nog använda det de har nu  med lager på lager under tills första snön kommit och det är minusgrader ute..inte innan dess kommer vinterkläderna på

• Linda1976

Överdragsbyxor vid behov (var ju 16-17 grader tidigare i veckan)

Fleece/skaljacka från POP med till dagis, att använda efter behov.

Tunn mössa, stickad mössa, galonvantar, stickade vantar....

Här i Göteborg måste alla alternativ finnas på dagis, känns det som...

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • petsod

Vår dotter har tillgång till överdragsbyxor, fleec, skaljacka, mössa och vantar och så får personalen klä på beroende på väder och vind.

• Nelly78

På morgonen jacka samt fleece, byxor och mössa. När hon är ute på dagis har hon sina överdragsbyxor på, dels för det är rätt kallt och om hon sitter i sandlådan.

♥Ida Min Ida♥
  • Livetsgåva

Har lagt dit fodrat regnställ, vindbyxor så personalen kan hjälpa casper att välja det som är bäst för väderleken.

• Tant Green

Hittills har hon haft jeans, knästrumpor, långärmad tröja, tjocktröja/fleece och vindjacka. Och gympaskor, tunn mössa och ibland vantar. Det hänger ett par överdragsbyxor på dagis, men jag tror inte de har blivit använda ännu.

• Lucky

Dottern har nu börjat använda sina fleecefodrade överdragsbyxor och till det har hon fleeceväst el tjocktröja + gummijacka + mössa och fodrade gummistövlar. ÖVerdragsbyxor har använts nästan varje dag sen augusti.
    Nu går hon ju på I Ur och Skur-"dagis" och tillbringar hela dagarna utomhus änsålänge! Och jag vill inte dra på henne problem med kisseriet pga att hon blir kall när hon sitter på marken och leker... tar hellre av lite på överkroppen isf.

Svar på tråden Hur klär ni era barn nu på dagis?