• Ia Lia

Smaksättning på frozen cheesecake?

Jag har ett recept på frozen cheesecake med 4 ägg, 2 dl socker, 400 g philadelphia, 4 dl grädde, 2 tsk vaniljsocker och digestive och smör i botten.

Men jag vill ha någon mer smaksättning. Tex choklad, men vadå för någon och hur mycket och ska jag ändra receptet mer?

Snälla hjälp.

• Svar på tråden Smaksättning på frozen cheesecake?
  • Mysanochmimer

Oh, älskar fryst cheesecake just eftersom den kan smaksättas med ALLT!

Tänk bara på att om du smälter choklad och har i så kommer den bli myckethårdare än vanligt när den är fryst.
    Men du behöver inte ändra receptet något och gör som jag; Smaksätt med så mycket att det blir gott

• Gabbiliten

jag brukar ha i ganska mkt daimkulor el. riven choklad och rivet apelsinskal. men som sagt det funkar med allt!!!

• Ella Mia

Choklad och lime kanske är gott??

• gagge

grovhackad dajm, 2 st dubbeldajm till en cheesecake *mums!

Mina älskade två prinsessor!
  • gagge

jag brukar bara ha fin smulade digestive i botten, inget smör, tycker det blir godare så!

Mina älskade två prinsessor!
  • Kreolskan

honung och saffran! Med lite blåbärssylt till så blir det jättegott.

• Nirnaeth

Vi brukar ha i Capirinah pulverdrinkmix. Det blir väldigt syrligt och gott!
    Den brukar bli väldigt uppskattad

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • meya

För att få en härligt "julig" cheesecake kan man blanda pepparkakor med digestivekexen, mums!

• BymBym

Brukar inte smaksätta själva cheesecaken men garnerar med kiwi längst ut och hallon och blåbär i mitten. Det ska vara mycket kiwi och bär. Gott, gott, gott!!!

• Ella Mia
    Nirnaeth skrev 2008-09-24 21:28:36 följande:
    Vi brukar ha i Capirinah pulverdrinkmix. Det blir väldigt syrligt och gott! Den brukar bli väldigt uppskattad
    Hur mycket pulver till hur mycket cake?
  • cloudberry79

Jag tycker den frysta cheesecaken är godast som den är, men blandar ibland i pepparkakor i digestivekexen eller favoriten - serverad med MASSOR av varma hjortron. Mums!

Skillz that Killz 10k+
  • Angelica77

Hur lång tid ska cheesecaken stå i frysen för att bli "hård"???
    Hinner jag göra en nu tro till ikväll??? Rusar ut o köper ph.ost isåfall Sugen!!!!

• Thursday

Kaffe är inte så dumt, och gärna dekorera med chokladdoppade kaffebönor till det. Eller en liten slatt sprit av valfri sort. Någon matsked, så blir den dessutom mer lättinad!

• Nirnaeth
    Ella Mia skrev 2008-09-24 23:44:32 följande:
    Hur mycket pulver till hur mycket cake?
     Till hela tårtan, brukar vi ha i halva påsen. Men det är ju en smaksak, det ska egentligen vara hela men vi tyckte det blev lite för syrligt.
    Man behöver inte ändra nåt i receptet.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Smaksättning på frozen cheesecake?