• Anonym (bukplastik)

Bukplastik?

Vad vet ni om bukplastik?!

Såg ett program igår om ju detta och jag vart väldigt nyfiken.

Min mage har blivit helt förstörd efter graviditet och känner att det här är något jag verkligen skulle vilja genomföra.

Har gått ner rätt så mycket efter min grav. och jag är inte överviktig, magen hänger dock vilket inte alls är roligt....

Har ni några bra tips på hemsidor och dela gärna med er av era erfarenheter....

En som funderar....

• Svar på tråden Bukplastik?
  • Anonym (bukplastik)

åh dig vill jag bli kompis med! :)

Vad är då en full bukplastik? Ska genast kolla in sidorna.

Tack så mycket

Crazy Baby skrev 2008-09-18 19:43:22 följande:

Jag har gjort en full bukplastik!Här är två sidor som har massa bra info!www.qvinna.infowww.kosmedics.se
  • Crazy Baby

Hon i programmet igår gjorde en full bukplastik, då man flyttar naveln och hela kittet!

• Dessie

Jag har gjort bukplastik efter att min mage blev förstörd efter akutsnitt.
    Bilder finns under mina starka bilder.

• Anonym (bukplastik)

oki, det är något det jag är inne på. Men jag kan ju inte så mycket.

Att vara ung och ha en mage som är förstörd efter en grav. är inte så kul. Har tänkt mig två till barn inom 5 år och sen efter det fixa iordning.

• Anonym (bukplastik)

Så snällt!

Jag har hittat en klinik i min stad vilket känns jätte skönt! Tänkt ta kontakt med dom och komma på rådgivning, lr vad man nu ska säga.

Jag planerar att skaffa två till barn så det är inget jag tänker göra innan det är gjort, men att forska är aldrig fel.

Hur har det gått för dig, när gjorde du det och hur har det gått? Vart någonstans gjorde du det?

Crazy Baby skrev 2008-09-18 20:48:44 följande:

Hittar du svar på allt du undrar över? Jag svarar gärna om jag kan!
  • deac

Jag har också gjort en stor bukplastik. Jag gjorde den för snart 2 år sedan och det blev en stooor skillnad! Nu är det mycket roligare att visa sig te.x i bikini, och att inte ha en stor "valk" ovanför byxlinningen.
    Operationen som jag gjorde gick till så att de snittade mig från höftben till höftben. (Jag har mätt ärret och det är 46 cm långt). Sedan skär de runt naveln och lossar huden en bra bit upp mot brösten. Sedan drar de ner den lösa huden som, vad de sa en rullgardin. Har magmuskeln delat sig vid graviditet så syr de ihop den också. (Det hade den gjort på mig och det kändes efteråt när jag hostade. Fy, det var hemskt). Mig sydde de ihop med ett enda långt stygn, så nu är det ett tunnt ärr kvar. Det är fortfarande lite rött på några ställen men jättefint. Bristningarna som jag hade en bra bit ovanför naveln är nu borta, de sitter numera under naveln och det lösa skinn jag hade är borta. Alla bristningar är svårt att få bort. När jag vaknade efter op. så var jag tejpad. Detta togs bort på morgonen dagen efter och innan jag åkte hem fick jag ta på mig en Helsexig hudfärgad gördel som jag skulle ha dygnet runt i 5 veckor.Jag fick ta av den när jag skulle duscha. För toabesök så var det hål i grenen. Sedan skulle jag ha den ytterligare 5 v. dagtid. Detta för att hålla ihop huden så att läkningen skulle bli bra. Det vr svårt att gå upprätt de första dagarna. Jag gick som en fällkniv. Folk som såg mig trodde nog att jag hade världens ryggskott. Sedan blev det en del återbesök. Kontroller och stygnborttagning. Jag arbetar på förskola så jag var sjukskriven i en månad. Beroende på arbete så var det två-fyra veckors sjukskrivning.

Fortfarande efter snart 2 år så har jag inte fått tillbaka hela känseln i magen, mest nedanför naveln. De sägs att det tar lång tid för nerverna att hitta tillbaka till varann.

Det är en dyr operation och du ska som du skriver föda de barn som du vill ha innan du gör en sådan här operation. Annars kan den lätt vara ogjord.

Detta blev ett väldigt långt inlägg!

• deac

Minst nedanför naveln ska det stå

• Anonym (bukplastik)
    Svar på #8
    Tack för ett jätte bra inlägg!

Absolut så tänker jag födda klart mina barn innan jag gör detta. Men jag vill gärna forska innan och veta vad som finns så jag är väl insatt.

Jag känner att jag är bara mer och mer laddad inför att genomföra det här.

Jag genomförde en stor operation 2000 och här än idag en del nedsatt känsel men det kan det absolut vara värt!

Då kanske det är bäst att genomföra en operation på hösten/vinter....

Tack för ditt inlägg!
Svar på tråden Bukplastik?