• Anonym (Deppig)

Hatar mina vader!!! Och är bjuden på gala middag!!!!

Hej.

Jag avskyr mina vader, och nästa lördag är jag bjuden på en fin fin gala middag tillsammans med min sambo.

Brukar använda min kostym (kavaj, krits strecks randig skjorta och byxor = Svart) när det är nåt finare man ska på.
    men denna gång tror jag inte det passar sig.

Min sambo ska ha sin jobb kostym på sig (as snygg) och jag tror jag behöver vara lite "kvinnlig" brevid honom.

Jag har några överflödskilon på kroppen, men vaderna är vidriga.
    Har alltid haft tjock benstomme, trots att jag varit "normal" upptill.
    Alltid haft svårt att hitta stövlar som passar...suck.
    Söt annars är jag väl, långt mörkt hår & så , men dessa ben...

Vad ska jag ha på mig, tycker klänning är så fint, men jag vågar inte, då kommer jag väl se ut som en valross...

Om jag nu trots allt bestämer mig för klänning el. kjol, vad för slags modell ska jag ha tycker ni?

Slutar nedanför knät, vid knät, eller ovanför knät, eller en bit ovanför knär?
    Någon som är duktig på styling & mode?
    Svart är väl dock färgen som gäller antar jag.
    Allt annat förstorar.

Kram.

• Svar på tråden Hatar mina vader!!! Och är bjuden på gala middag!!!!
  • Lolagumman

kan du inte satsa på en lång kjol eller klänning!?

• La Lola

Hur man ser ut brukar sällan vara ett problem om man har självförtroende.
    O det är nog det du saknar litegrann.

Jag tror inte nån mer än du lägger märke till de där vaderna helt ärligt.

Jag tror att alla kan ha klänning om man hittar rätt modell. Tom jag som är kort o tjock ser helt ok ut i vissa modeller.

Sen gör ju alltid en snygg sko med klack att man får snyggare ben (och vader) för att man sträcker ut de. 

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • snappi81

Hade jag varit du så hade jag satsat i byxor och en snygg top till istället & skor med klack! Finns ingen anledning att klä sig i nåt som man känner sig obekväm i!
    Oftast så hjälper ju bara skorna till för att få en att känna sig snygg, och med en klack dessutom så får du en helt annan hållning.. (förutsatt att du kan gå i dom)  Men som föregående säger: Går du dit med inställningen att du är skitsnygg så kommer andra oxå se dig som det vare sig du går i galaklänning eller sopsäck!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • mamma i malaga

Håller med på sätt och vis, men det är sällan "godkänt" med byxor på galamiddag tyvärr. Jag skulle nog satsa på långkjol eller långklänning (för att känna mig bekväm alltså, jag tror heller inte att andra lägger märke till vaderna på samma sätt)och klackar. Gör en snygg frisyr och sminka dig lite extra så ska du se att du känner dig som en kalaspingla

• eliisabet igen

om klänningen slutar strax under mitten på vaden, så ser man ju liksom inte den bredaste delen av vaden. Eller så han man hellång. Vet inte alls vilka längder på klänningar som rekomenderas för galamiddagar.

• Anonym (Deppig)

Tack snälla för era svar!
    Jag vet inte alls i nuläget hur jag ska göra, men visst är väl klänning nåt man man ska ha när det nåt "finare" man ska gå på.

Det är en stort företag som bjudit in alla dera sponosrer, blir ca 400 personer.
    Känns jättekul, men dessa kläder..

Jag ska gå upp i klädkammaren och gå i genom vad jag har, så får vi se.
    Snygga skor med klack ska jag dock införskaffa.
    Tack för tipsen :)

Kram kram.

• Jambosana

Vad är det för klädkod? Är det upp till mörk kostym kan ju snygga festbyxor och finfin topp vara helt korrekt. Är det smoking eller högtidsdräkt kan du ju ha en lång klänning som drar uppmärksamheten upptill.

• Jambosana

Vad är det för klädkod? Är det upp till mörk kostym kan ju snygga festbyxor och finfin topp vara helt korrekt. Är det smoking eller högtidsdräkt kan du ju ha en lång klänning som drar uppmärksamheten upptill.

• Annapanna80

om jag var du skulle jag satsa på en axelbandslös klänning i svart, ev med diskret mönster. då drar du uppmärksamheten till "bröstområdet" istället, både din egen och andras sen håller jag med föregående att en fin frisyr och snygg makeup kommer göra dig till en riktig pingla! lycka till!

• Richael

Eftersom det är gala så passar en hellång klänning eller kjol bra!

Svar på tråden Hatar mina vader!!! Och är bjuden på gala middag!!!!