Letar ny dator, Asus eller HP?
Kollar på datorer på expert.se så nu undrar jag vad man ska välja, Asus eller HP. Jag tycker då HP är snyggast men vilken modell är bäst?
Kollar på datorer på expert.se så nu undrar jag vad man ska välja, Asus eller HP. Jag tycker då HP är snyggast men vilken modell är bäst?
rekommenderar Mac
Då ska man ha mac ju tip top just för den datan. Va själv anti mac innan men nu när jag äntligen testat är jag skit nöjd, och den ja har nu är en äldre med ps inlaggt. segar inte alls
vart finns dom då?
onoff.se har, tror även elgiganten har och siba me
Ja visst mac är en bra dator, funkar skitbra för photoshop och mycket mera. Men känns det verkligen värt 8 -10 tusen för att datorn ska vara vit med ett lysande äpple på.
Jag tycker inte det.
Vad skall du använda datorn till?
Om du skall använda program som t ex Photoshop så skall du se till att datorn inte har för lite med RAM-minne för annars är det risk att den blir seg.
varför betala ca 4000 mer för en dator, det är ungefär det extra som en mac kostar? ännu mer om du vill ha en snygg mac, dvs macbook pro, vanliga macbooken känns och ser ut som en leksak.
Och photoshop fungerar utan problem i windows med, men som sagt se till att du har mycket minne.
Köpte en Fujitsu-Siemens AMILO Li 2732-001 igår, nöjd hittills! 4GB arbetsminne, 250GB Hårddisk, Intel Dual Core. 5990:- på netonnet. Kanske är nåt?
Det spelar ingen större roll vilken dator man köper.
Jämför bara spec.sen.
Jag har haft hemmabyggt sedan bärbara från:
Asus, HP(Compaq), Packard Bell
Tror inte jeg vil ha kjøpt noen av dem for dei er laget på feil premisser..av barnearbeidere eller underbetalt..husker inte helt hva som stod i forbrukerraporten..men det fekk meg i allefall til å INTE ville kjøpe merket Asus.
Skall man ha en riktig dator skall man satsa på en 486DX2-66mhz med 8 mb-ram. En riktig supermaskin för den händige!
Om du vill ha en bärbar dator som håller mer än ett år så köp inte en acer.
Har beställt en HP DV9813EO (TL-60 2,0GHz 17"/3GB/320GB) så förhoppningsvis hämtar jag ut den imorgon!
"Fullmatad Multimediamaskin!
Perfekt val för dig som vill ha ut det lilla extra. Bra prestanda och stor skärm gör detta till en mångsidig vän i hemmet. Inbyggd webbkamera och microfon underlättar komunikationen med omvärlden."
RAM: 3GB DDR2 (1GB + 2GB)
Hårddisk: 320GB (2x160GB)
Den verkade bra och jag hoppas ja blir nöjd!