• Jess83

ang positiva ältest i flera dagar!

HEJSAN. Jag har tänkt på detta med att man kan få positiva ältest i några dagar o då trott att ägglossningen inte ägt rum men sen hittade jag denna text:

Jag har utslag på ägglossningstestet flera dagar i rad. Är det normalt?
    Ja. I instruktionerna till ägglossningstesten står det att du bara ska mäta fram tills den dag du får ett positivt resultat. Det beror på att du kan fortsätta ha en ökning av LH i kroppen i flera dagar efter att själva ägglossningen har skett. Om du däremot har positivt under väldigt långa perioder eller under delar av cykeln som ligger väldigt långt från ägglossningen kan det vara bra att fråga din doktor.

Så nu vet ni som oxå undrade om detta...

Därför borde det vara viktigt att testa i flera dagar innan oxå så man inte bara tar ett test då man tex har små ont o kanske tror det är dags för visar det pos då så kan ju redan ägglossningen skett för flera dagar innan....

Kram Kram

• Svar på tråden ang positiva ältest i flera dagar!
  • Maadeleine

Hmz så har ja med haft men mycket svaga plus dock, fast för tre dagar sen så har det visat tydligare plus än nu tex, förstår som inte har inte haft nån äl seklet heller behöver man ha det undrar jag.. Måste ju varit positivt dom dagarna det visat tydliga streck nästan som kontrollstrecket, för nu visar det bara ett svagt svagt syns knappt...

• Jess83
    Maadeleine skrev 2008-09-19 06:34:24 följande:
    Hmz så har ja med haft men mycket svaga plus dock, fast för tre dagar sen så har det visat tydligare plus än nu tex, förstår som inte har inte haft nån äl seklet heller behöver man ha det undrar jag.. Måste ju varit positivt dom dagarna det visat tydliga streck nästan som kontrollstrecket, för nu visar det bara ett svagt svagt syns knappt...
    Förstår inte riktigt?
  • xzetan

Så var det för mig med och då var jag gravid.... tyvärr blev det utomkvedshavandeskap, men gravid var jag.

• Clomus

Tack så hemskt mycket för den infon Jess83.
    Jag har undrat jätte mycket över hur det igentligen lígger till med när man har utslag på ägglossningstestet i flera dagar. Hade utslag (som jag vet) i 2 dagar denna månad. Trodde vi missade ägglossningen pga felaktig info som jag läst tidigare om detta.

• Maadeleine
    Jess83 skrev 2008-09-18 22:56:58 följande:
    HEJSAN. Jag har tänkt på detta med att man kan få positiva ältest i några dagar o då trott att ägglossningen inte ägt rum men sen hittade jag denna text:Jag har utslag på ägglossningstestet flera dagar i rad. Är det normalt?Ja. I instruktionerna till ägglossningstesten står det att du bara ska mäta fram tills den dag du får ett positivt resultat. Det beror på att du kan fortsätta ha en ökning av LH i kroppen i flera dagar efter att själva ägglossningen har skett. Om du däremot har positivt under väldigt långa perioder eller under delar av cykeln som ligger väldigt långt från ägglossningen kan det vara bra att fråga din doktor.Så nu vet ni som oxå undrade om detta...Därför borde det vara viktigt att testa i flera dagar innan oxå så man inte bara tar ett test då man tex har små ont o kanske tror det är dags för visar det pos då så kan ju redan ägglossningen skett för flera dagar innan....Kram Kram
    Ja alltså jag har testat med äl test i en vecka nu för att det va första gången, bara för att se om ja hade äl eller ej, enligt fls äl uträcknare så skulle ja ha äl idag.. men det har visat mera för två,tre dagarsen på testen än va det gör nu, Alltså om ja har haft äl eller ej har ja ingen aning om eftersom det inte visar nått nu.. Haha svårt att förklara! Bara orolig att ja inte har äl eller så hade ja det dom dagarna när det visa mera
  • MysMia79

Jag hade bara + i en dag och det blir man ju lika förvirrad av, trodde man skulle ha det i typ 2-3 dagar. Men det är visst olika.... tro jag =)

• Vardagslycka

Jag är oroglig att jag är i klimakteriet eftersom jag även mår illa och svettas på nätterna. Mina bröst är tomma och slappa och det har dom inte varit mina andra graviditeter.

• Maadeleine
    MysMia79 skrev 2008-09-19 17:11:06 följande:
    Jag hade bara + i en dag och det blir man ju lika förvirrad av, trodde man skulle ha det i typ 2-3 dagar. Men det är visst olika.... tro jag =)
    Ja jag fatta då inget av dom där, visa typ starkare två dagar typ fast inte full stegring om man säger så... Och nu idag när det egentligen skulle va så visa det knappt nått alls.. Plus att ja inte haft några äl flytningar heller :S Men man måste ju haft när det visa starkare? :S
  • Minnie69
    Maadeleine skrev 2008-09-19 06:34:24 följande:
    Jag fick "nästan lika starkt som kontrollstrecket" och hade inte ÄL, tog ett CB-digitalt samtidigt som sa att jag inte hade ÄL och det visade sig senare att det stämde. Det var således så att kroppen försökte, men inte riktigt lyckades hela vägen. Fortsätt att testa, kroppen kan ju försöka på nytt igen. Kan ju även vara så att du fick iväg ägget, men det vet du ju inte förrän vid BIM. Men det är iaf möjligt att det kom av sig.
  • Maadeleine
    Minnie69 skrev 2008-09-19 17:25:00 följande:
    Jag fick "nästan lika starkt som kontrollstrecket" och hade inte ÄL, tog ett CB-digitalt samtidigt som sa att jag inte hade ÄL och det visade sig senare att det stämde. Det var således så att kroppen försökte, men inte riktigt lyckades hela vägen. Fortsätt att testa, kroppen kan ju försöka på nytt igen. Kan ju även vara så att du fick iväg ägget, men det vet du ju inte förrän vid BIM. Men det är iaf möjligt att det kom av sig.
    Ja man får ju se men ja fatta då inte mycket av testen som sakt hehe! men man vet ju att det är runt då ändå
  • Minnie69

Det tar ett tag innan man får grepp om testen

• Maadeleine

Hmz.. Ja men hoppas bara man har äl alltså! Hade min mens första dag den 4e september så det borde va nu typ.. Eller så har ja haft det för två tre dagar sen eftersom det visa nästan lika mycket som kontrollstrecket då.. och nu visa det nästan inget!

• jeser

En graviditet visar sig ofta som positivt ÄL test. Det är liknande hormon som under en graviditet.

• Maadeleine
    jeser skrev 2008-09-19 17:39:34 följande:
    En graviditet visar sig ofta som positivt ÄL test. Det är liknande hormon som under en graviditet.
    hehe ok men ja hade mens den 4e sep så ingen bebis är det nog inte ;)
  • Maadeleine
    jeser skrev 2008-09-19 18:00:52 följande:
    aha =)
    Yes därför ja inte fatta nått haha Men men blire så blire man verkar ju inte kunna styra det så hehe
  • jagominnova

Bara så ni vet:
    På mina ägglossningstest står det att man ska börja testa sej några dagar innan tiden för ÄL o testa ända fram till positivt.

Testet är postivt om båda strecken är lika tydliga!

Är teststrecket lite svagare än kontrollstrecket lr om teststrecket inte syns alls, så är det negativt.

Det är alltså INTE samma som med grav. test: att det ena strecket kan vara svagare än det andra, men att testet då ändå är positivt..

Men det är mina test det.. kan ju vara annorlunda beroende på vilket märke man använder. Jag har teststickor från billigatester.se

• Minnie69

Nej, kravet brukar vara att det ska vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare. MEN det är lite si så där med om testerna uppfyller det kriteriet. Jag har fått jättenära "lika starkt" vid ÄL med vissa och lite mindre starkt med andra. Samtliga tester använda på samma urin. Och det när jag hade ÄL, men har även haft samma styrka på utslag men inte fått ÄL. Då jag hade ÄL, så visade cb-digital på ÄL, men när jag inte fick ÄL så visade inte cb-digitalt på ÄL. Så jag brukar kontrollera med cb-digital.

Svar på tråden ang positiva ältest i flera dagar!