• Livat i familjen

Snabbt tack. Låg temperatur? (35.8)

Hej.

Hoppas någon kan hjälpa mig med ett snabbt svar. Mitt pyre på drygt 8 månader har varit sjuk ett par dagar med hög feber. Enligt doktorn var det en virusinfektion. Febern gav med sig i morse (knappt 3 dagar) och idag har pyret verkat ok. Tills nyligen då han började skrika som i smärta för att sedan gråta hulkandes. Vi tog tempen men den var LÅG?! Vi tog om flera gånger. Den var 35.8 grader i armhålan. Hur låg kan tempen vara för att det ska anses normalt? Han kallsvettas typ. Jag gissar just nu på att han har fått en öroninfektion men förstår inte varför tempen är så låg. Är det farligt?

• Svar på tråden Snabbt tack. Låg temperatur? (35.8)
  • SandvikenMamma

Ring sjukvårdsupplysningen istället för att lyssna på amatörer på FL som ska gissa.

• Livat i familjen
    SandvikenMamma skrev 2008-09-19 06:54:35 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen istället för att lyssna på amatörer på FL som ska gissa.
    Bor inte i Sverige så har tyvärr inte den möjligheten. Hoppades någon sjukvårdskunnig kanske var vaken.
  • Livat i familjen

Ingen? Nån som är en ängel och kan ringa sjukvårdsupplysningen? Skulle definitivt ge guldstjärna :)

• Tinagumman

om man ska ringa sjukvårdsrådginingen behövs personnummer på den ärendet gäller, jag tycker du ska vända dig till sjukvården där du befinner dig...

Wilma 050602 och Freja 080319 - mina små hjärtan
  • Miamamma

Är det efter du lagt på 0,3 på tempen??

• Wren

vad brukar barnet ha för temperatur i vanliga (friska) fall?

det är lite speciellt med små barn, feber eller infektion i alla fall kan även resultera i temperaturSänkning.

• Livat i familjen

Miamamma skrev 2008-09-19 07:05:29 följande:

Är det efter du lagt på 0,3 på tempen??
    Ja efter det.

Jo vi får nog göra det. Hade hoppats på en ide så man inte behöver vara så stressad. Det är lite skillnad mot i Sverige här.
  • Livat i familjen
    Wren skrev 2008-09-19 07:08:14 följande:
    vad brukar barnet ha för temperatur i vanliga (friska) fall?det är lite speciellt med små barn, feber eller infektion i alla fall kan även resultera i temperaturSänkning.
    Jag har tyvärr inte tagit tempen regelbundet men för ca 2 månader sedan gjorde jag det och då låg den på 36.7 så han är väl lite låg normalt sett
  • Livat i familjen

I morse hade han 37.2 förresten. Fast jag tyckte han kändes varmare än normalt och tänkte att det var nog sista slängen av virusinfektionen.

• SVejsan

www.vardguiden.se :
    " Feber är ingen sjukdom utan ett tecken på sjukdom. Den normala temperaturen varierar från person till person men brukar ligga mellan 35.6 och 38.2 grader Celsius. Vad som är feber för en person kan vara normal temperatur för en annan. "

• Miamamma

Små barn har svårt att reglera temperaturen och därför kan den gå upp och ner beroende på vad de gör...Om de har lekt så kan de nästan har feber och har de ex varit lite för kalla kan det gå åt andra hållet....Det kkan diffa endel under dagen....därför är allmäntillståndet det viktigaste att kolla på.....Kan ju inte tempa dagarna i ända

• Tifastar
    Tinagumman skrev 2008-09-19 07:04:00 följande:
    om man ska ringa sjukvårdsrådginingen behövs personnummer på den ärendet gäller, jag tycker du ska vända dig till sjukvården där du befinner dig...
    man kan väl ringa och fråga allmänt åxå?
  • fordsierra

Små barn har svårt att reglera sin temp, man måste lägga till ca 0,5 om man tempar under armen, bäst är att tempa i rumpan då får du en korrekt temp. Tycker inte alls du behöver vara orolig, men om så ring sjukvårdsupplysningen!

• Livat i familjen

Tack för alla svar. Jag fick rusa iväg tidigare då plutten vaknade och var jätteledsen. Sen somnade både han och jag. Hans temp är samma nu som den var då och han verkar må ok så jag har lugnat ner mig :).

Det känns alltid skönt att höra andra åsikter speciellt när man sitter i ett annat land och känner sig extra vilsen i pannkakan.

Tack än en gång!

• summa21

Gammal tråd men dwt låter exakt som vår dotter. Hög feber några dagar, febern gav mez sig men o natt var hon helt hysterisk, kändes kall och hade låg temp. Hur gick det för er?

• Home

Vad händer i kroppen ,när tempen går ner till35,6 på ett barn som är ett och halvt år och bara skakar Med vänlig hälsning, mormor

• Home

Vad är det som händer i kroppen , när tempen går ner på ett som är ett och halvt år och bara skakar orolig mormor

• MajaVira
    Home skrev 2017-04-14 22:36:18 följande:
    Vad är det som händer i kroppen , när tempen går ner på ett som är ett och halvt år och bara skakar orolig mormor
    Ring 1177. Om barnet krampar, ring 112 istället.
  • Snuttis2

Det finns : under(feber ) alltså att du har feber men istället för att stiga som i vanliga fall ger den undertemp istället ! Syrran är läkare o jag har själv haft det nyligen vet dock inte vad det medicinsk heter ?!

Det är ovanligt men förekommer alltså, viktigt att veta är vad som är din/sin normalt Temp så du har en riktlinje !

Kan inte svara för när det kan bli farligt , tyvärr!

• Madida
    Home skrev 2017-04-14 22:25:13 följande:

Vad händer i kroppen ,när tempen går ner till35,6 på ett barn som är ett och halvt år och bara skakar Med vänlig hälsning, mormor

Men alltså seriöst.

1. Kontakta vården! Helt galet att vända sig till amatörer på ett forum såhär.

2. Tråden är 9 år gammal.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
Svar på tråden Snabbt tack. Låg temperatur? (35.8)