Snabb och enkel paj??
Har ni tips på snabb och enkel paj??
Ska ha kalas idag o ska bjuda på köttfärspaj... men ev en sort till..
Ge mig lite tips tack!!!
Har ni tips på snabb och enkel paj??
Ska ha kalas idag o ska bjuda på köttfärspaj... men ev en sort till..
Ge mig lite tips tack!!!
Du kan göra en med bladspenat, fetaost och tomat! Lite äggstanning kan du behöva ha i oxå förstås.
www4.arla.se/Default____17653.aspx
Denna är jättegod! Jag har bara ätit den, inte lagat den, så jag vet inte hur snabb och enkel den är.
Det lät riktigt gott!!!
pajskal kan du göra samma som köttfärspajen. Färsk bladspenat är godast att använda. Om du köper en påse och en bit feta ost och så körsbärstomater. Börja med att förgrädda pajskalet lite så att det får färg, ca 10 min. Sen lägger du i spenat så mycket som får plats. Den sjunker ju i hop när den blir mjuk. Smula över osten och häll på en stanning gjord utav 2 ägg, 2 dl mjölk, salt peppar och gärna nån örtkrydda (basilika är gott i hop med tomat) Sist lägger du delade körsbärtomater i ett trevligt mönster. Och så skjuts in i ugnen på typ 175 grader eller samma som du har till den andra pajen. Hängde du med?
Skinka och broccolipaj med ost.
Jag brukar göra såhär:
mjöl,smör,salt och lite vatten blandar jag ihopa låt stå i kylen en liten stund.
Koka broccoli tills den nästan är klar.
tryck ut pajdegen i en pajform och grädda i ugnen.
Jag köper färdigskivad rökt skinka och lägger på botten av pajen sen lägger jag broccolin över på med äggstanningen och sedan riven ost ovanpå.
Det går jätte snabbt och är jätte gott.