• mexisis

Nån som provat Vanish Crystal White?

Jag har köpt Crystal White för att förhoppningsvis få fd vita kläder vita igen. Alltså t-shirts, strumpor och underkläder som efter ett antal tvättar inte längre är så vita. Funkar det bra?
    Undrar även om man kan använda det på t.ex. vita t-shirts med färgade tryck och vita kläder med inslag av andra färger på t.ex. kantsömmar/muddar och liknande. Har mailat Vanish och frågat men har inte fått svar än. Har tvättid tidigt i morgon och man ska ju låta kläderna ligga och dra i Crystal White minst 6 timmar innan man tvättar dom så jag måste ju lägga dom i blöt ikväll isf. Tacksam för lite hjälp

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Svar på tråden Nån som provat Vanish Crystal White?
  • mimmi 1

Har inte provat.. men jag får inte "grånad" vittvätt, därför att jag alltid när jag tvättar vita kläder, slänger in en "colour catcher".. den lilla vita duken, som suger åt sej all ev. överfärg, från ev. tryck, och även smuts...

Nu fick du ju inte svar på din fråga, men ville bara ge ett tips, som du kan tänka på framöver!!

jag är helt beroende av colour catcher! man kan blanda färger hej vilt, och det färgar inte av sej på varann, utan allt hamnar i den lilla vita duken! väl investerade pengar, det må jag säga

Men, står det inte på din flaska hur du ska göra? då är det väl bara att prova?

• mexisis
    mimmi 1 skrev 2008-09-19 12:49:14 följande:
    Har inte provat.. men jag får inte "grånad" vittvätt, därför att jag alltid när jag tvättar vita kläder, slänger in en "colour catcher".. den lilla vita duken, som suger åt sej all ev. överfärg, från ev. tryck, och även smuts...Nu fick du ju inte svar på din fråga, men ville bara ge ett tips, som du kan tänka på framöver!! jag är helt beroende av colour catcher! man kan blanda färger hej vilt, och det färgar inte av sej på varann, utan allt hamnar i den lilla vita duken! väl investerade pengar, det må jag säga Men, står det inte på din flaska hur du ska göra? då är det väl bara att prova?
    har aldrig hört talas om, vart köper man såna dukar då, låter ju toppen

det står bara på flaskan att man ska lägga kläderna i blöt i minst 6 timmar (max 12) och sen tvätta dem som vanligt. hittar inget om hur det påverkar ev. andra färger på plagget. får testa med nåt som jag kan tänka mig att "förlora" ifall det blir förstört. har ju inte så mycket helvita kläder utan det mesta vitt har nåt tryck eller nån detalj i färg (sonens kläder).
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mimmi 1

colour catcher.. dom ligger i ett litet rött platt paket, lite mindre än ett cd-fodral.. finns både på ica o konsum, på tvättmadels hyllan... det är 12 st.ark i ett paket, och du lägger ett ark tillsammans med tvätten när du tvättar. du kan använda dom om och om igen, så länge som dom är någorlunda ljusa i färgen... och ska du tvätta något som du misstänker fäller mycket färg, kan du lägga i två ark...

ja, dom är så suveränt bra, så jag fattar inte att jag kunnat vara utan förut!

Men, det finns ett annat märke av några liknande, de ligger i en lite större avlång kartong, som är gul, men de är inte lika bra.. dom köpte jag en gång då den "lilla röda" var slut, men törs inte lita på dom alls...(slängde dom, för att inte bli lurad)

• sommar2001

Ha ha, ja då vet jag varför jag tycker att vanish är skit.
    Har tvättat som vanligt, som reklamen säger en skopa i tvätten.. he he

Testade Willys tvättmedel efter att de blev bäst i test och det funkar bättre än Via.

Svar på tråden Nån som provat Vanish Crystal White?