• grabbarna

garanti utan kvitto eller andra papper?

kan det gå? köpte en bärbar dator förra hösten och nu verkar grafikkortet ha gått och jag la alla papper och skivor och böcker som tillhör datorn i orgnalkartongen så att jag skulle veta vart dom var men det visar sig att dom är spårlöst borta (misstänker en viss medlem i hushållet som visserligen blånekar men,men...)

men! jag köpte den på onoff kortet , borde dom inte kunna kolla upp det den vägen då? och få fram kvitto så? personalen i butiken sa typ öhhhh..när jag frågade *suck* mejlade kundtjänst idag men tänkte ändå höra vad ni tror

• Svar på tråden garanti utan kvitto eller andra papper?
  • Tullemi

Jo, har du använt butikens egna betalkort så borde det ju självklart gå att lösa tycker jag. Annars är det en stelbent företag.

• Miss Lau

De har inget lagligt krav att kräva just kvitto för att du ska kunna reklamera, men du måste kunna visa att du köpt den där och när.

Och som du själv säger kan det säkert göras genom just onoff-kortet. Handlar nog främst om hur villig företaget är att hjälpa dig om det går/inte går.

• rosyposy

I andra affärer (t ex Teknik Magasinet) så har det för mig räckt att visa upp kontoutdrag från Visakortet när jag köpt något och tappat bort kvittot.

Så irriterande när personalen inte vill förstå vad man menar.

• buffe

dom kan leta upp ditt kvitto i deras centralbas. kostar 100 kr sen e det bara köra på. Du måste veta datum år för köp.

• grabbarna

Dom ringde från kundtjänst nu och hon hade hittat kvittot och skulle skicka det med posten utan extra kostnad dom erbjöd sig tom att faxa det ifall jag ville ha det redan idag..klart mer hjälpsam än *ursäkta nu* men stolpskotten i affären som inte ens kunde kolla upp det...

Svar på tråden garanti utan kvitto eller andra papper?