• Suzanna

Hur hittar man till bokskogen i Malmö?

Vi tänkte göra någon slags utflykt idag. Har hört att bokskogen är underbar, och så har jag hört talas om någon slags grustag man kan bada i? Någon som vet? Vi bor vid Nobeltorget och jag skulle vilja veta hur man tar sig till bokskogen härifrån

• Svar på tråden Hur hittar man till bokskogen i Malmö?
  • Karro midsommarbrud

Till bokskogen är det mot Bara. Kör Sallerupsvägen rakt ut. (Mot Ikea) Fortsätt förbi riseberga och följ vägen mot Bara. När du är i Bara kör man mot Torup sen ligger det där. Fråga igen om du inte fattar mitt svammel

• Karro midsommarbrud

Sen grustag att bada i menar du nog kanske stenbrottet i Dalby? Där är mysigt som attan. Kan vara liite klurigt att hitta kanske men kör till Dalby. Hittar du dit? Sen väl i Dalby kör man förbi kyrkan (ha kyrkan till vänster om dig) För övrigt gifte vi oss där förra sommaren
    Kör rakt fram på den vägen sen ligger det efter svinfarmen på vänster sida. Där står bilar parkerade.

• Suzanna

Vart ligger Dalby? Tack för vägbeskrivningar!

• Karro midsommarbrud

Till Dalby kör du på motorvägen vid/innan Ikea, sen kör du på väg 11 mot Staffanstorp sen följer du skyltarna mot Dalby. Det ligger ca 2 mil från Malmö.
    Har tyvärr dåligt med tid nu, ska iväg, men kolla karta på eniro.se!

Svar på tråden Hur hittar man till bokskogen i Malmö?