• Isola76

Restips till vintern (ej charter)

Vi funderar på att resa bort i ungefär 4 - 5 veckor i januari/februari och behöver några bra restips. Vår lilla tjej kommer då att vara ungefär 8 - 9 månader. Vi skulle vilja ha lite sol, men Thailand känns lite så där. Vi har varit där förrut och skulle hellre vilja åka någon annan stans. Någon som har tips till bokningssajt efter som vi inte vill resa charter?

• Svar på tråden Restips till vintern (ej charter)
  • skorpan1

Jag har varit på långresor i både Sydafrika och Västindien med barn i den åldern, och det har funkat toppen.
    Jag brukar kolla in www.resfeber.se både för inspiration och för att boka resor. På www.hotels.com brukar jag kunna hitta bra hotellpriser!

Vill också resa på långresa i vinter men kommer vara rätt så gravid då, så det får vänta ett tag...

• Isola76
    Svar på #1
    Vilket bolag reste ni med till Västindien?
  • CJK

Hakar på och undrar, vi känner likadant som ni inför Thailand men vill så gärna åka någonstans i vinter med våra två små barn 1 och 2 1/2 år.

• Isola76
    Svar på #3
    Vi har bokat 5 veckor till Tunisien i januari. Vet att väderet är så där, typ 16 grader, men vi kommer i varje fall bort från snö och slask! Efter som resan i sig själv är så billig kan vi hyra bil och åka på utflykter utan att behöva snåla. Skal bli skönt att åka bort ett tag!
Svar på tråden Restips till vintern (ej charter)