• Muslimah

GÖTEBORGARE: Finns det någon indisk/pakistansk livsmedelsaffär i Gbg?

Ni ser rubriken tänkte åka dit i framtiden och har hört att det ska finnas en indisk/pakistansk livsmedelsaffär där nånstans i krokarna. Vore ju bra om någon visste vad den heter, kanske också var den ligger, så man hittar dit?

Tacksam för hjälp

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Svar på tråden GÖTEBORGARE: Finns det någon indisk/pakistansk livsmedelsaffär i Gbg?
  • Caroline05

Dom indiska affärer som jag känner till är Indian Food House på Herkulesgatan 1, dom har tydligen lite allt möjligt. Och sen finns det en indisk kryddaffär som heter India Point och den ligger på Bangatan 21-23 bredvid restaurang Tandoor.

• Muslimah
    Caroline05 skrev 2008-09-19 15:48:09 följande:
    Dom indiska affärer som jag känner till är Indian Food House på Herkulesgatan 1, dom har tydligen lite allt möjligt. Och sen finns det en indisk kryddaffär som heter India Point och den ligger på Bangatan 21-23 bredvid restaurang Tandoor.
    Oj, vad snällt vad GLAD jag blir! Tack för hjälpen, detta är jättebra att veta! Tack tack.
  • MissKaos

Det finns en stor "asiatisk" butik på Hisingen jämte sängjätten. Vid BAckaplan på andra sidan spårvagnshållplatsen från shoppingcentret sett..

Jag har inte tappat vettet. Jag har sålt det på Blocket.se
  • Muslimah
    MissKaos skrev 2008-09-19 15:56:47 följande:
    Det finns en stor "asiatisk" butik på Hisingen jämte sängjätten. Vid BAckaplan på andra sidan spårvagnshållplatsen från shoppingcentret sett..
    Okej... tack. Men det är ju inte lätt att veta om de har indiska/pakistanska matvaror. Det är ganska specifika saker nämligen!
  • MissKaos
    Muslimah skrev 2008-09-19 15:57:54 följande:
    Okej... tack. Men det är ju inte lätt att veta om de har indiska/pakistanska matvaror. Det är ganska specifika saker nämligen!
    Jag tror dom har det.. Den är gigantisk! KAn vara väl värt att kolla. Jag har köpt Tandoori krydor mm där iaf.
    Jag har inte tappat vettet. Jag har sålt det på Blocket.se
  • Muslimah
    MissKaos skrev 2008-09-19 16:27:02 följande:
    Jag tror dom har det.. Den är gigantisk! KAn vara väl värt att kolla. Jag har köpt Tandoori krydor mm där iaf.
    Okej! Låter bra ändå... men många utländska livsmedelsaffärer innehåller ofta kryddor av olika slag, men jag söker specifika matvaror som dessvärre inte brukar finnas förutom i indiska/pakistanska livsmedelsaffärer.
  • Caroline05

Testa Indian Food House, efter vad jag har hört så ska dom ha det mesta :)

• Muslimah
    Caroline05 skrev 2008-09-20 07:23:41 följande:
    Testa Indian Food House, efter vad jag har hört så ska dom ha det mesta :)
    Tack... ska göra det!
  • yuzz

Muslimah

Affären som misskaos menar är samma som carolin05 nämner, nämligen Indian Food House.

• Muslimah
    yuzz skrev 2008-09-20 12:56:21 följande:
    MuslimahAffären som misskaos menar är samma som carolin05 nämner, nämligen Indian Food House.

Jahaaa! Men då är det ju perfekt!

Men vad söta ni är ALLIHOPA som har tagit er tid att svara Tack!

Svar på tråden GÖTEBORGARE: Finns det någon indisk/pakistansk livsmedelsaffär i Gbg?