• TereseA

Mjölkfri paj el utan ost,som jag ska bjuda på???

Tänkte göra 4 st pajer..2 köttfärspajer..fast med mjölk i dem..men tänkte jag göra någon paj som är utan ost el som man kan ta mjölkfritt i..

Tips någon?

Har googlat men hittar ingen speciell..

Akiim är mitt liv 071004
  • Svar på tråden Mjölkfri paj el utan ost,som jag ska bjuda på???
  • MissKaos
    TereseA skrev 2008-09-19 15:45:51 följande:
    Tänkte göra 4 st pajer..2 köttfärspajer..fast med mjölk i dem..men tänkte jag göra någon paj som är utan ost el som man kan ta mjölkfritt i..Tips någon?Har googlat men hittar ingen speciell..
    Är det bar autan Lactos? För isf finns det Lactosfria produkter från bla Valio -smaken blir samma... jaghar bakat pajjer med det och det fungerar jättebra! Både margarin och mjölk/grädde/creme fraich mm finns. OM det är lactos intolerans så tål de flest vanlig hårdost! 
    Jag har inte tappat vettet. Jag har sålt det på Blocket.se
  • ElinC

Är det inte lättare att köra laktosfria köttfärspajer?

Annars kan du väl ta laktosfri mjölk när du gör äggstanning. Då kan du ju göra det mesta. Kantarellpaj, räkpaj.

Taco paj fast utan ost ovanpå borde väl också kunna funka.

• TereseA

hon äter ingen mjölk alls..inte äns ost,smör..

de flesta pajer ska ju ha ost på..

Akiim är mitt liv 071004
  • jenny74

Gör ett mjölkfritt pajskal och fyll med köttfärs, eller något annat gott i tex kyckling, soltorkade tomater och färsk basilika. Toppa med "Sour supreme", finns bla på ica maxi. Det ser ut och smakar som creme fraiche men är mjölkfritt! (soja) Man behöver då ingen riven ost...

• Shadilly
    jenny74 skrev 2008-09-20 23:56:56 följande:
    Gör ett mjölkfritt pajskal och fyll med köttfärs, eller något annat gott i tex kyckling, soltorkade tomater och färsk basilika. Toppa med "Sour supreme", finns bla på ica maxi. Det ser ut och smakar som creme fraiche men är mjölkfritt! (soja) Man behöver då ingen riven ost...
    Låter jättegott. Vill man dessutom ha lite ostsmak kan man hyvla lite Sheese på, då får man cheddarsmak. Men den smälter inte eftersom det är en sojaprodukt...

www.buteisland.com/
    Condemnant qui non intelligent
Svar på tråden Mjölkfri paj el utan ost,som jag ska bjuda på???