• jamtlandsstårs

kyckling rulladerna de gör reklam för på tv

någon som har receptet+??

• Svar på tråden kyckling rulladerna de gör reklam för på tv
  • Solskensmor

Kommer inte riktigt ihåg, men fyllde de inte rulladerna med senap och bacon?

• isisisis

Det måste vara nån basilika eller liknande i också...det syns på såsen...

• Solskensmor

Vi puffar upp den här lite...

• Marlene 74
    Letar oxå efter det receptetFundersam
    Marléne, mamma till Ida & Ängeln Calle
  • susannemalmö

KYCKLINGROULADER MED LÖK, PERSILJA OCH BACON
    (4 PORT.)

16 Skivor tunnskivad kycklingfilé
    1 skivad gul lök
    4 baconskivor, grovskurna
    2 msk fransk senap
    1 dl hackad persilja
    5 dl kycklingbuljong
    ½ dl crème fraiche
    1 dl grädde
    1 msk smör
    Salt och peppar

Fräs baon och lök tills det fått lite färg. Dra av från värmen och låt svalna. Tillsätt senap, persilja, salt och peppar. Lägg lite fyllning i mitten av varje kycklingskiva och rulla ihop. Trä upp 2 rullar per grillspett. Stek i olivolja. Häll på kycklingfonden när de fått fin färg och låt puttra i ca 15 min. Ta rouladerna ur pannan. Mixa skyn med crème fraiche, smör och grädde med hjälp av en stavmixer till en skummig buljong. Serveringsförslag, potatispuré smaksatt med parmesan och buljongkokt morot till.

Potatispuré smaksatt med parmesan:
    500 g skalad King-Edvard potatis
    100 g smör
    2 dl grädde
    100 g riven parmesan
    Koka potatisen i rikligt saltat vatten. Häll av och ånga av potatisen, passera eller pressa den genom en potatispress. Rör i varm grädde rumstempererat smör och avslutningsvis parmesan. Smaka av med vitpeppar.

• Marlene 74
    susannemalmö skrev 2008-09-20 09:48:19 följande:
    KYCKLINGROULADER MED LÖK, PERSILJA OCH BACON(4 PORT.)16 Skivor tunnskivad kycklingfilé1 skivad gul lök4 baconskivor, grovskurna2 msk fransk senap1 dl hackad persilja5 dl kycklingbuljong½ dl crème fraiche1 dl grädde 1 msk smörSalt och pepparFräs baon och lök tills det fått lite färg. Dra av från värmen och låt svalna. Tillsätt senap, persilja, salt och peppar. Lägg lite fyllning i mitten av varje kycklingskiva och rulla ihop. Trä upp 2 rullar per grillspett. Stek i olivolja. Häll på kycklingfonden när de fått fin färg och låt puttra i ca 15 min. Ta rouladerna ur pannan. Mixa skyn med crème fraiche, smör och grädde med hjälp av en stavmixer till en skummig buljong. Serveringsförslag, potatispuré smaksatt med parmesan och buljongkokt morot till.Potatispuré smaksatt med parmesan:500 g skalad King-Edvard potatis100 g smör2 dl grädde100 g riven parmesanKoka potatisen i rikligt saltat vatten. Häll av och ånga av potatisen, passera eller pressa den genom en potatispress. Rör i varm grädde rumstempererat smör och avslutningsvis parmesan. Smaka av med vitpeppar.
    Der är inte det receptet jag letar efter, det är det andra som visas på tv, med "pinnar" genom filéerna. 
    men tack iallafall 
  • Special K

Marlene 74 skrev 2008-09-20 10:06:35 följande:

Der är inte det receptet jag letar efter, det är det andra som visas på tv, med "pinnar" genom filéerna. men tack iallafall 
    Men det ar ju det recepted som susannemalmo just gav :)
  • Marlene 74
    Special K skrev 2008-09-20 10:41:39 följande:
    Marlene 74 skrev 2008-09-20 10:06:35 följande: Men det ar ju det recepted som susannemalmo just gav :)
    Jaha, men det är ju inte samma på tv-reklamen... eller är det bara jag som är    l i t e trög..Skrattande
  • susannemalmö

På hemsidan står det att det är det från reklamen. Men prova att gå in på sidan jag länkade och kolla på de andra recepten med.
    Men recpetet jag la upp har ju pinnar genom filéerna.
    Marlene 74 skrev 2008-09-20 10:46:29 följande:

Jaha, men det är ju inte samma på tv-reklamen... eller är det bara jag som är    l i t e trög..
  • isisisis

Ungefär det receptet brukar jag göra en kycklinggryta av.
    Enda skillnaden är att jag inte har persilja .
    Och så har jag en skvätt vitt vin.

Det är verkligen supergott iaf

Svar på tråden kyckling rulladerna de gör reklam för på tv