• Honey82

Åkpåse till 2 åring

Min son började på dagis 1 september. De sover ute i vagnarna, även på vintern. Nu ska vi köpa åkpåse, men jag o min sambo e oense om han e för stor för åkpåse lr inte.. Han e ganska lång, men sambon menar att åkpåse mer e för mindre barn.
    Men han kan väl ha åkpåse än?

• Svar på tråden Åkpåse till 2 åring
  • Meus Veritas

Min son är ca 89 lång och kan med lätthet fortfarande få plats i sin brio polaråkpåse, kanon bra fodrad med fleece, jätte varm och skön.

• Honey82

oki. man ser väl annars på ett ungefär om han får plats i den när man köper den..

Hur mkt kostar en åkpåse ungefär?

• sprättan1

vår dotter sover oxå ute på dagis. Vi köpte en vuxen sovsäck som tål minusgrader. så kan hon ha den när hon blir äldre också.

• Honey82
    sprättan1 skrev 2008-09-19 17:53:52 följande:
    vår dotter sover oxå ute på dagis. Vi köpte en vuxen sovsäck som tål minusgrader. så kan hon ha den när hon blir äldre också.
    Aha! Det kan ju va ett alternativ.. Har hon den i vagnen då? E inte den väldigt lång för vagnen?
  • Tjomsan

På vårt dagis har de fårskinn och ullfiltar som de bäddar ner barnen (som har ju overallerna på). Så vida de inte ligger i egna vagnar och med egna "påsar".

• E L I

Vår son sover också ute i vagn och han är 2 år och använder åkpåse utan problem! I och för sig är han inte så lång...tror han är ca 85-86 cm
    Det är skönare att slippa ha tjocka overaller på sig när man ska sova. Sonen har vanliga kläder plus ett enkelt fleeceställ, mössa och ibland vantar när han sover ute, även i ca -15 grader!

Svar på tråden Åkpåse till 2 åring