• Anonym

Gamla foton på ex

Jag har idag suttit och gått igenom massa gamla foton. Har nyligen blivit sambo och håller fortfarande på att organisera, rensa o fixa här hemma. Tidigare har jag haft ett väldigt långt förhållande, som tog slut utan att vi blev ovänner. Jag har väldigt mycket foton på mitt liv med mitt ex, på oss tillsammas eller våra gemensamma familjer mm, vad ska jag göra med dem?

Jag vill inte kasta dem, men är det ok att ha dem i bokhyllan som jag och min "nya" sambo har. Han har inga foton på sitt ex någonstans, utan bränt ut dem på skiva.

Var ska jag göra hän dem?

Hur har ni gjort??? Tips tack!

• Svar på tråden Gamla foton på ex
  • piixelslyna

Jag skulle inte tycka att det var ok att ha dem i bokhyllan. Däremot skulle jag aldrig kasta kort.

• Shadilly

Fråga vad han tycker.

Finns ingen anledning till att du inte skulle ha dessa foton framme om det inte är för att han tar anstöt på något sätt.

Condemmant qui non intelligent
  • MARIA99

Har mina kort från tidigare liv i en låda i källaren.

• Anonym

Jag tror inte att han gillar det. Så jag får väl ta bort alla gulliga kort så att säga men de vanliga bilderna då? Han finns ju på många av mina minnesbilder med min familj mm, bilder som man liksom inte kan se att vi är tillsammans.

• Anonym (?)

Svår fråga. Men lätt svar ändå, inte så ok att ha dem i bokhyllan. Min sambos mamma har kort på sambons x i bokhyllan, om än i en låda men det stör mej så jävla mkt iaf. Och vi har vart ett par i ca 9 år nu men det stör mej ännu när hon plockar fram albumet och "råkar" visa alla kort på han å henne där hon sitter i hans famn mm. Det får mej att må dåligt men jag skulle inte unna säga det. Du kan väl packa ner alla sådana kort i en kartong och lägga in i din garderob eller nåt sånt?

• Anonym

Japp ok ja får plocka undan dem alla. Tack!!!

• Anonym (08)

Aldrig att jag skulle ha bilder på mig och mina ex framme; dom får sitta i gamla fotoalbum.

Hade själv blivit fly förbannad om min sambo hade kort på sig och sina ex framme.

• Maskot

Aldrig att jag skulle slänga gamla bilder. Det är ju minnen av ett tidigare liv och minnen ska man inte göra sig av med. Däremot skulle jag inte heller ha dem framme, utan uppställda i en garderob tex. Finns ju ingen anledning att låta det förflutna ta för stor plats i det nya som man bygger nu.

• Anonym

Ja, det vore trevligt om du plockar bort de bilderna som är NI på liksom lite mys...jag var också ihop med en kille en gång där hans föräldrar hade HELA huset fullt av bilder på han och exet och som smör på moset fortsatte hon att skicka bild på sig själv och barnen vid alla högtider trotts att de inte träffade och trotts att det gått nästan 10 år sedan de gjorde slut?

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-09-19 22:18:02 följande:
    Ja, det vore trevligt om du plockar bort de bilderna som är NI på liksom lite mys...jag var också ihop med en kille en gång där hans föräldrar hade HELA huset fullt av bilder på han och exet och som smör på moset fortsatte hon att skicka bild på sig själv och barnen vid alla högtider trotts att de inte träffade och trotts att det gått nästan 10 år sedan de gjorde slut?
    OT, men det lät som jag själv som skrev detta. Min sambos x fortsätter också skicka bilder på sina barn varje jul till sin gamla svärmor, min nuvarnade svärmor alltså. De har ingen spec kontakt men varje jävla jul så dimper där ner ett litet kort där det står god jul önskar X,X,X och X. Jag fattar inte vitsen med detta???!!Och det stör mej för sen hängs detta kort upp på väggen, helt sjukt!!
    Fattar inte detta x att det räcker nu?
    Min sambo gillar inte detta själv men kan ju inte lägga sej i vad hans mamma hänger upp på väggen, och hans bror säger samma sak: har inte X gått lite väl långt nu? Det räcker med överdriven vänlighet!
    Det blev långt men som du ser TS så är det inte så omtyckt.
Svar på tråden Gamla foton på ex