• Velour

God El?

Nån som haft Östkraft men som bytt till God El?

Om ni finns, vad tycker ni om God Els priser och allt annat?

• Svar på tråden God El?
  • sparapengar

Inte särskilt bra.
    se min presentation så ser du det bästa alternativet

• Velour

Intressant! Men jag hittade inget om God El. Kan du skriva om dina erfarenheter?

• Tecken

Jag har inte haft Östkraft, men har just nu Fortum + GodEl. Bra, men dyra.

• Velour

Måste man ha två leverantörer?

Tecken skrev 2008-09-20 07:50:13 följande:
    Jag har inte haft Östkraft, men har just nu Fortum + GodEl. Bra, men dyra.
  • Tecken
    Velour skrev 2008-09-20 11:24:53 följande:
    Måste man ha två leverantörer?
    Här i Stockholm ägs nätet av Fortum, så dem kommer man inte ifrån... Sedan måste man välja någon som levererar elen också, och då har jag valt GodEl.
  • Velour

Mycket intressant! Så de kan styra hur de vill? Det kan ju betyda att de även styr upp priserna till överpriser? Men hur klarar de sig egentligen? De måste ju tjäna nåt själva? Så då måste det tillkomma en massa avgifter och dylikt som man inte får veta om?

sparapengar skrev 2008-09-20 16:27:13 följande:
    Svar på #2Skrev om god el för ett tag sedan. Dyrt sätt att skänka pengar...www.familjeekonomi.se/el/ar-godel-verkligen-e.../
  • Velour

Jaha, som vår Tekniska Verken ungefär. *duh*

Men det har blivit dyrare för er (enligt inlägg 3)? Varför bytte ni till Godel?

Tecken skrev 2008-09-20 18:34:20 följande:
    Här i Stockholm ägs nätet av Fortum, så dem kommer man inte ifrån... Sedan måste man välja någon som levererar elen också, och då har jag valt GodEl.
  • Velour

Snälla du, kan du göra en liten jämförelse mellan Östkrafts och Godels priser? Du verkar vara betydligt bättre på det där!

sparapengar skrev 2008-09-19 23:36:15 följande:
    Inte särskilt bra.se min presentation så ser du det bästa alternativet
  • Tecken
    Velour skrev 2008-09-20 18:37:18 följande:
    Jaha, som vår Tekniska Verken ungefär. *duh* Men det har blivit dyrare för er (enligt inlägg 3)? Varför bytte ni till Godel?
    Det har blivit lite dyrare - men all el har ju blivit dyrare. Bor i en tvåa och betalar ca 6500kr/år till Fortum + GodEl. Bytte för att min man ville vara lite etisk
Svar på tråden God El?