• Emma w S

Gräns för godkänt på en TENTA

Jag klarade inte min tenta.
    Godkäntgränsen var på 73%, är inte det högt?
    Jag missade med en poäng, vilket betyder att jag hade 70% på tentan. Jag tycker att det borde räcka.
    Suck, är så ledsen.

• Svar på tråden Gräns för godkänt på en TENTA
  • studentbruttan29

73 % är inte mkt. Om du får 73 poäng (T.EX.) av 100 p så är inte det mycket. Det låter precis lagom.

När får du göra omtentan??

• Cinza

Låter lite högt oftas har vi 65% men i vissa ämnen måste vi ha alla rätt så det kan variera mycket.

• Emma w S

Det är en två veckor lång kurs, i barnmedicin. Vi hade frågor om recessiv nedärvning, cerebral pares, downs syndrom och vid vilka åldrar barn börjar, sitta, gå, prata, och annat.

Omtentan är den 10 oktober.

• Erics mamma

HAr haft tentor där det krävts 75% rätt. Har också missat tentor med 1 eller tom 1/2 poäng. Det var verkigen inte roligt"!

• Emma w S
    Cinza skrev 2008-09-19 21:04:57 följande:
    Låter lite högt oftas har vi 65% men i vissa ämnen måste vi ha alla rätt så det kan variera mycket.

Vi har inga livsviktiga beslut att ta i mitt yrke.

Det är bara en kurs som ingår i det stora hela. Jag läser till Audionom och ska jobba inom hörselvården när jag är klar. Därför tycker jag att det är onödigt högt för att vara utanför vårt huvudämne.

• Emma w S
    Beben skrev 2008-09-19 21:07:31 följande:
    HAr haft tentor där det krävts 75% rätt. Har också missat tentor med 1 eller tom 1/2 poäng. Det var verkigen inte roligt"!
    Klarade du omtentan?

Jag är så rädd för att hamna efter i allting man gör nu när man missar en tenta.
  • Eva S

Oj det var högt! På Chalmers var alltid gränserna 40%=G, 60%=4:a och 80%=5:a. Och sedan konstruerade examinatorn tentan utifrån det.

• Fluffguf
    Emma w S skrev 2008-09-19 21:10:02 följande:
    Klarade du omtentan?Jag är så rädd för att hamna efter i allting man gör nu när man missar en tenta.
    Det är nog ingen fara, nästan alla missar ju någon tenta! Flera tentor vi har haft har det varit mer än hälften som har missat! Jag tycker nästan att man lär sig det bättre, man pluggar ju till samma sak två gånger!
    Vi brukar oftast ha 50-60% för att få godkänt, det låter lågt men det är svåra tentor!
  • Fluffguf
    Eva S skrev 2008-09-19 21:13:33 följande:
    Oj det var högt! På Chalmers var alltid gränserna 40%=G, 60%=4:a och 80%=5:a. Och sedan konstruerade examinatorn tentan utifrån det.
    Vi har 50% för godkänt på de kurserna vi läser på chalmers.
Svar på tråden Gräns för godkänt på en TENTA