• halmstadmalin

6 månaders med ont i halsen - vad kan man ge ?

min lilla son på 6 månader har feber och ont i halsen.
    han vill varken äta eller dricka. har försökt med välling och juice.

någon som har nåt tips på vad mer man kan ge honom ?

• Svar på tråden 6 månaders med ont i halsen - vad kan man ge ?
  • Umm Elias

Hur vet du att han har ont i halsen?? Jag misstänker att min son har det men hur vet man?

• Lille Fi

oj gick iväg lite snabbt. När min pojk va sjuk, o inte ville äta så sa doktorn att maten va inte de viktigaste utan socker o vätska. Så saft o glass, så de åt o drack han i 2 dagar innan han börja villa äta vanligt igen

• halmstadmalin
    Umm Elias skrev 2008-09-19 21:50:57 följande:
    Hur vet du att han har ont i halsen?? Jag misstänker att min son har det men hur vet man?
    han är hungrig och gapar efter flaskan men börjar gråta så fort han börjar äta.
    sen var vi på akuten idag med honom, hans feber ville inte riktigt gå ner av panodilen, och de kollade i hans hals och sa att den var röd. fanns dock inga bakterier, men han kan ju ha ont ändå.
  • ELLEoClara

Ge smärtlindring före mat, alvedon och ipren i kombination brukar fungera.
    Ge det han brukar dricka, mat kan vänta.

• marial82

Vet inte hur andra ställer sig mot det men vår son, 8 månader gammal fick suga på en isglass när han hade feber och vägrade äta allt annat.

Man kan ju blanda vatten med lite fruktpuré och frysa om man inte vill ge vanlig isglass.

• Lille Fi
    halmstadmalin skrev 2008-09-19 21:53:26 följande:
    han är hungrig och gapar efter flaskan men börjar gråta så fort han börjar äta.sen var vi på akuten idag med honom, hans feber ville inte riktigt gå ner av panodilen, och de kollade i hans hals och sa att den var röd. fanns dock inga bakterier, men han kan ju ha ont ändå.
    Sa inte doktorn ngt om vad du kunde ge honom? harry blev me lessen när han svalde. Jag ville egentligen inte ge honom ngt sött på länge. Men samtidigt så ville ja ju att han skulle bli frisk. Saft o glass ska va bäst, gav saft på sked o han fick slicka på en piggelin. De ville han ha o de fick han i 2 dagar sen börja han äta mer normalt. Hoppas han blir frisk snart
  • DanielaM

kan man ge glass till såå små?
    jag misstänker att min 7mån har ont i halsen då hon inte vill äta och svälja välling eller vatten..har så svårt att få henne något..men men de går väl över..gav lite panodil före maten och då åt hon litelite..

• bellanbus

Jag hade börjat med att kombinera ipren och alvedon för att se om det hjälper innan jag hade gett isglass till en så liten.

Ipren är det som brukar funka bäst på halsont, men ger du det i kombination med alvedon så får du en bred effekt på hela sjukdomskänslan barnet har i kroppen och höjer på så sätt hela allmäntillståndet.

• halmstadmalin

tack för alla goda råd. fick reda på att min lilla kille har fått
    höstblåsor... men han är på bättringsvägen nu

• Cinza

Skulle råda alla att inte ge ipren till sina små om det inte är nödfall. De kan ge stora biverkningar i mag-tarmkanalen.

• tew

Vi fick rådet att pensla insidan av munnen med alvedon innan barnet skulle äta så fick det en bedövande effekt, bra om man inte vill ge för mycket smärtstillande

Svar på tråden 6 månaders med ont i halsen - vad kan man ge ?