6 månaders med ont i halsen - vad kan man ge ?
min lilla son på 6 månader har feber och ont i halsen.
han vill varken äta eller dricka. har försökt med välling och juice.
någon som har nåt tips på vad mer man kan ge honom ?
min lilla son på 6 månader har feber och ont i halsen.
han vill varken äta eller dricka. har försökt med välling och juice.
någon som har nåt tips på vad mer man kan ge honom ?
saft o glass (piggelin)
Hur vet du att han har ont i halsen?? Jag misstänker att min son har det men hur vet man?
oj gick iväg lite snabbt. När min pojk va sjuk, o inte ville äta så sa doktorn att maten va inte de viktigaste utan socker o vätska. Så saft o glass, så de åt o drack han i 2 dagar innan han börja villa äta vanligt igen
Ge smärtlindring före mat, alvedon och ipren i kombination brukar fungera.
Ge det han brukar dricka, mat kan vänta.
Vet inte hur andra ställer sig mot det men vår son, 8 månader gammal fick suga på en isglass när han hade feber och vägrade äta allt annat.
Man kan ju blanda vatten med lite fruktpuré och frysa om man inte vill ge vanlig isglass.
kan man ge glass till såå små?
jag misstänker att min 7mån har ont i halsen då hon inte vill äta och svälja välling eller vatten..har så svårt att få henne något..men men de går väl över..gav lite panodil före maten och då åt hon litelite..
Jag hade börjat med att kombinera ipren och alvedon för att se om det hjälper innan jag hade gett isglass till en så liten.
Ipren är det som brukar funka bäst på halsont, men ger du det i kombination med alvedon så får du en bred effekt på hela sjukdomskänslan barnet har i kroppen och höjer på så sätt hela allmäntillståndet.
tack för alla goda råd. fick reda på att min lilla kille har fått
höstblåsor... men han är på bättringsvägen nu
Skulle råda alla att inte ge ipren till sina små om det inte är nödfall. De kan ge stora biverkningar i mag-tarmkanalen.
Vi fick rådet att pensla insidan av munnen med alvedon innan barnet skulle äta så fick det en bedövande effekt, bra om man inte vill ge för mycket smärtstillande