• HelenS

Tips på renovering av liten toalett!

Vi skall fixa till vår lilla toalett och vill gärna ha lite tips och ideer!

Jag gillar rött och skulle kunna tänka mig rött klinkers eller mosaik på golvet, någon som sett något snyggt?

Hade egentligen bara tänkt måla om väggarna, finns det snygga våtrumstapeter idag?

• Svar på tråden Tips på renovering av liten toalett!
  • menilla

Hänger på i tråden då jag också skall ge mig på vår lilla toalett.

• HelenS

Vad är planen?

menilla skrev 2008-09-19 22:36:35 följande:
    Hänger på i tråden då jag också skall ge mig på vår lilla toalett.
  • menilla

Något annorlunda. De är bara ett litet krypin och då kan an flippa ut lite.
    Vi har pratat om svart toastol( vilket verkar omöjligt att hitta), Svart vask (har vi hittat) Discokula i taket och gärna glittrigt kakel.
    Du då?

• Moa38

är det bara toalett eller bad/dusch oxå???

Om det bara är toalett behöver man inte ha fuktspärr etc.

Vi tänkte fixa till vår toalett med sådana här träplankor på golvet och bröstpanel på väggen för att få en lantligt känsla, men det blev totalrenovering istället. Mörkt kakel på golvet och ljusgår på väggarna för att det inte skall kännas så litet.

• HelenS

Det är bara en liten toa, vi skall ta bort det dåligt lagda golvet som finns nu och fixa väggarna, köpa nytt handfat.

Jag vill ha lite färg, gärna rött. Verkar dock svårt att hitta. Rött och vitt gillar jag.

• yossis

Kanske sätta ett ljust kakel på väggarna & ett lite mörkare klinkers på golvet. För att sen piffa till med röda detaljer - handdukar, matta, tvål pump, toasittsen mm. Så är det lätta att byta ut om man skulle tröttna på detaljerna.

Vi har budget renovat våran toalett, målade en plommonlila fondvägg bakom toaletten, resten av väggarna blev äggskalsvita, köpte ny spegel (Tranby i helt spegelglas, IKEA), lampa, toarullshållare, handdukshållare (Lillholmen, IKEA) & till sist 2 svarta mattor till golvet (Toftbo, IKEA)

• Linusina

Har några bilder från vår gamla lilla toalett, där vi valde att budget renovera med enkelt vitt kakel samt mosaik. Kika in på min blogg för att se bilder, kolla på den sidan som heter Heminredning.

duracellmamman.se/wordpress/

• Mitka79

kolla in min lyxiga toalett på min blogg.

tusenideer.blogg.se

klicka på Semptember under ARKIV
    o längst ner på sidan kommer toan;)

• Sar

Vad har du för stil? Är det mer lantligt så gillar jag pärspont med tapet ovan. Ska du köra en mer modern variant så är det ursnyggt med bronsplattor, ex.vis som en bred vertikal rand.

Annars kan man försöka göra något speciellt man inte väntar sig i ett mindre badrum. Går du in på vår blogg www.hvilaro.blogspot.com kan du se takmålningen vi gjorde på lilla toaletten på undervåningen (skall senare kompletteras med en mindre kristallkrona). Klickar du istället på badrum övervåning så får du se en variant på renovering av ett större badrum (inkaklad badkar etc).

• astalacasta

Den som heter "Niebla rojo" på golvet tycker jag:
    www.kakeldax.se/produkter/mosaik/&formatwidth=0&color=5&usage=0&wear=0&area=0&submit-prod-search=Visa

Och vitt kakel 10x10 eller vit mosaik 5x5 på väggarna.

• Sarah W

vi har precis gjort badrum i källaren vi har vitt på väggarna 10*40. antrazit på golvet och i duschen 5*5 sen har vi röd glas mosaik runt badkaret och inne på våra sneda fönster kanter.

Hade velat ha rött tvättställ men hittade bara små. så det fick bli ett vitt med röd tvål pump

Silvan har billiga röd väldigt små tvättställ.
    den röda glasmosaiken är himla fin verkligen röd
    Har tyvärr inga bilder än. lycka till!

• HelenS

Då får det nog bli en tur till Silvan Vad är billligt, ungefär hur mcyckt kostar ett tvättställ? Var har ni köpt glasmosaiken?

I Bauhouse annonblad idag, fanns det en bild på en dusch som hade jättefint rött kakel, smalt och avlångt.
    Sarah W skrev 2008-09-22 12:10:46 följande:

vi har precis gjort badrum i källaren vi har vitt på väggarna 10*40. antrazit på golvet och i duschen 5*5 sen har vi röd glas mosaik runt badkaret och inne på våra sneda fönster kanter.Hade velat ha rött tvättställ men hittade bara små. så det fick bli ett vitt med röd tvål pump Silvan har billiga röd väldigt små tvättställ. den röda glasmosaiken är himla fin verkligen röd Har tyvärr inga bilder än. lycka till!
  • Sarah W

hej hej vi har köpt vår mosaik på interkakel men vi bor i borås men det finns säkert i de flesta kakel affärer. jag vet inte riktigt vad det kostar men det är ju inte så stort men åk dit och titta. har tagit några kort på badrummet ska sätta in dom i mitt bildgalleri alldeles strax så kan du få se. nu är det inte riktigt färdigt än. men tänkte att du kunde titta om du gillar mosaiken

• Siffra

Vi har snygga våtrumtapeter! Vitgrå med svarta medaljonger. Till detta har vi röda detaljer. har för mig att märket var forbo forshaga. Blev faktiskt förvånad att det numera finns mer än flammiga våtrumstapeter i mesiga färger.

• Siffra

Klistrar in en länk, om den nu funkar.

http://www.forbo.se/default.aspx?menuid=1527#

• HelenS

tänkte visa lite bilder, nu är toan färdig!

IMG_0060.JPGnyrenoverad lilltoa

Brun glasmosaik, fondtapet samt tvättställ i valnöt blev det!

• HelenS
    Sarah W skrev 2008-11-12 19:43:14 följande:
    Åh det blev ju jättefint
    Tack! Jag fick lägga ned mitt röda projekt, hittade ingen fin röd mosaik. Men jag är nöjd med det bruna!
Svar på tråden Tips på renovering av liten toalett!