• Hint

Eskilstuna BB!

Vad gäller på Eskilstuna BB?

* Hur länge får man gå över tiden innan igångsättning?

*Blöjor och bindor, finns det på förlossningen/BB eller
    ska man ta med sig det själv?

• Svar på tråden Eskilstuna BB!
  • Hint

Ingen som vet någonting om detta ställe?

• Nostalgity

Ang blöjor och bindor. Det får man där uppe! Ska själv föda där inom en väldigt snar framtid och har hört runt om detta. Mina systrar har fött där och dom har fått blöjor, bindor och fika under vistelsen.

• Hint

Tack så mycket för ditt svar

• fijalija

bm på föräldragruppen sa att man får det där uppe ja :D

• Jenny96

Hejsan! Jag har själv fött barn på mälarsjukhuset, -07, och ja, man får bindor och blöjor och snygga nättrosor! Mamman får mat och fika under vistelsen och det får även pappan men han får betala för sin mat innan han åker hem. Ett tips är dock att be pappan ta med sig gott kaffe, om du dricker kaffe! Och Mc Donalds känns som lyx dagen efter.
    Hoppas det hjälpte något! Lycka till!

• fijalija

hehe... nu är jag här igen och skriver.. Ang igångsättning... man får ju ett BFdatum och det är +, - 2 veckor, förutsatt att mamma och bebis mår bra kan man alltså få vänta i två veckor efter bf innan igångsättning....

• Nostalgity

Jag frågade min bm idag och hon sa ang övertiden likadant som du skrivit fijalija. Att 14 dagar efter bf-datumet så får man en tid till igångsättning på Mälarsjukhuset.

• fijalija
    Svar på #7
    Nostalgity skrev 2008-09-22 20:23:33 följande:
    Jag frågade min bm idag och hon sa ang övertiden likadant som du skrivit fijalija. Att 14 dagar efter bf-datumet så får man en tid till igångsättning på Mälarsjukhuset.
    vad skönt att ha rätt någon gång ;D
Svar på tråden Eskilstuna BB!