• Jessie74

SEA-band!

Någon som testat? Jag har köpt men vet inte om jag tycker att det funkar så bra.
    Men jag bör nog ge det mer tid... Någon som provat och tycker det funkar bra?
    Sen undrar jag om kan ha dom på när man sover?

• Svar på tråden SEA-band!
  • Nallemajatjejen

de funkade för mig.. De funkade dock inte helt när illamåendet var som värst... Då bara lindrade de... Jag tog av mina när jag sov för jag tyckte de satt lite för hårt

• TigerMåne

Tyvärr funkar dom inte alls på mig, men då mår jag åxå helvetiskt illa

• tinna

Fungerade inte alls på mig heller, kände mig bara tröttare. Heja Postafen

• 77a

Hej tjejer! Äter oxå postafen och dom funkar verkligen!! Skönt att kunna äta och leva "som vanligt" igen... Lycka till alla och ha en underbar sommar!! :)

• Sunda

Jag hade oxå seaband o tyckte att de funkade hyfsat ändå när det värsta illamåendet hade lagt sig. Tilläggas bör att jag trodde verkligen stenhårt på dem - gör man inte det tror jag tyvärr inte att man uppnår önskad effekt. Fram till v. 19 åt jag även postafen - annars hade jag inte fixat att vara i skolan.

• Crown

Har också köpt seaband. Utvärderar fortfarande. Svårt att veta eftersom illamåendet är så diffust. Ibland har jag det, ibland inte. Men jag återkommer när jag fått koll på det. Jag vet inte ens om postafen hjälper. Jag tycker inte att jag märker nån större skillnad. Men så spyr jag inte heller, så jag kanske inte ska klaga...?

• Ia7

hej tjejer!

Jag använde seabanden varje dag/dygn i 18 veckor. Jag hade de på mig dygnet runt förrutom när jag duschade. Jag kände att det var skillnad om jag tog av de... mådde jätteilla hela tiden de veckorna och kräktes mycket men från att må illa 10 på en skala så mådde jag illa 7-8 med banden på = ochdet är stor skillnad när man mår jätteilla.

Var envisa och ha de på hela tiden så får ni säkert effekt!

Kram Ia

• Crown

Jag har inte haft de på hela tiden. Det kanske är det som krävs? Även natten? Man får ju små blåmärken vid kulorna... Tar på dem nu!

• Ia7

Jag hade mina på natten oxå!! Blåmärkena försvinner när man slutar använda de !

• Calamity Jane

Jag hade också på mig dem dygnet runt, men de hjälpte inte alls! Heja Postafen säger jag också!

• Jessie74

Tack för alla svar!! Just nu kör jag dubbelt, altså med både banden och Postafen.
    Visst mår jag illa men jag är uppe på benen och på jobbet i alla fall *ler* Bävar för
    att det ska bli som förra gången då jag inte tog mig upp ur sängen och låg och grät
    för att jag mådde så dåligt i nästan två månader... Men det behöver ju inte alls bli så säger dom som vet

• Jessie74

En till grej ang banden. Nu på sommaren när man går med kortärmat så är du
    lite trist att ha dom på eftersom folk frågar vad det är och undrar varför man
    har det. Och jag har ju inte lust att varken ljuga eller berätta att jag är gravid.
    Bästa senariot är ju att folk tror att man har jäkligt taskigt smak och gillar fula
    armband *s*

• Cassiopeja

Pssst. Säg att det är svettband som tycks vara så himla "inne" i vissa kretsar just nu!

• Foxy1

Hade dem dygnet runt(desperat efter flera månaders konstant illamående ), men mig hjälpte de inte ett skit. Fick bara ont i senorna och kliande inåtbuktningar i handlederna. Fast å andra sidan så funkade inga andra illamåendeknep/mediciner heller, så...jag är nog inget bra exempel trots allt...

• Adelisa

Har för mig att jag läst här på Fl om att de banden inte ska vara bra.

Men jag är osäker.

• Crown

Efter ytterligaer användande är jag fortfarande lika skeptisk. Jag spydde med dem, och utan... Tycker inte att postafen är nåt vidare heller. Kan inte säga att jag märker någon skilnad av något. Men jag tror att det kan vara olika för olika personer, allt är värt att testa!

• Cassiopeja

Crown: Ginger Ale hjälpte ganska bra för mig!

• Crown

Då köper jag det idag! Tycker dessutom att det är smaskens!

• Eolyn

Dom var helt klart räddningen för mig i början!!! Jag hade mina dygnet runt i flera veckor... Fick lite klåda av dom efter ett tag, men vågade inte ta av dom mer än korta stunder. Gud, det är väl att man glömmer bort hur illa man mådde.....
    .. tiden går fort... om ett par veckor får jag möta min "snyltgäst"!!!

• LilleKylle

Sea-banden funkade inte för mig. Jag käkade postafen tills vecka 15 då illamåendet släppte.

Svar på tråden SEA-band!