• Kottens mamman

7-sitsiga bilar / Minibussar

Tittar runt efter en 7sitsig bil/minibuss då vi inte ryms i den vanliga kombin längre.
    Men ganska många bilar jag tittar på, tex en voyager på blocket, så står det "LB-Reggad" Ja lastbilsreggad. Vad exakt innebär detta för mig?

• Svar på tråden 7-sitsiga bilar / Minibussar
  • Skogsflickan

Lastbilsreggad innebär att det är lägre skatt på det men det är en nackdel...Det är att bak är det lastutrymme och inte passagerarsäten..Du får inte ha passagerare bak...Vet det då vi har en lastbilsreggad golf med galler bak och lastutrymme istället för säten.

Jag har en Honda Shuttle. Funkar bra,skön att köra och drar inte mkt i bränsle. Samt inte så dyr i delar, eller dyr att skaffa.

Lycka till

• mal

Peugeot 307 finns som 7-sitsig. Jättefin tycker jag

• Kottens mamman

åhå okej tack för svaren.
    Så om jag tittar på en 7-sitsig minibuss som det står i annonstexten att den är LB reggad så är det allså INTE en 7-sitsig bil utan en 2+ sitsig bil med lastutrymme.
    Hmm dumt att skriva att det "ÄR EN 7-sitsig minibuss" om det inte är det...

• theprodigy

Volkswagen Caravelle är en grymt fin och fräsch 8-sitsig bil!
    Kan jag rekomendera!

• Lille Mammsen

Diggar min opel zafira 1.8 16v 00:a drar inte så mycket soppa dvs ganska billig o äga men pigg...tycker vi iallafall! diggar att denna har 2extra stolar i dolt golvet bak dvs 5 alt 7 sittsig inga stolar som behövs plockas ur o förvaras om man ej vill ha alla säten i!
    Kottens mamman skrev 2008-09-20 08:35:47 följande:

Tittar runt efter en 7sitsig bil/minibuss då vi inte ryms i den vanliga kombin längre.Men ganska många bilar jag tittar på, tex en voyager på blocket, så står det "LB-Reggad" Ja lastbilsreggad. Vad exakt innebär detta för mig?
  • cars4ever

Chrysler Voyager finns även med en vanlig fyrcylindrig motor och manuell växellåda (2.4 kallas den). Vi har en sådan och uppskattar både utrymmen och den för storleken lilla bränsleåtgången.
    Utöver de bilar som redan nämnts i tråden så finns t ex VV Sharan / Ford Galaxy (det är systermodeller) men det brukar vara en del strul med dem, framförallt el. Chevrolet Transport är ett alternativ till Voyager men finns bara med V6+automat = drar mer bensin, den har dessutom fler fel hos besiktningen.

Svar på tråden 7-sitsiga bilar / Minibussar