Hjälper hörlurar för barn vid flygning?
Ska flyga om lite drygt en vecka och min fråga är om Peltro kids (tror dem heter så)kan förebygga/lindar lock i öronen vid flygning?
Ska flyga om lite drygt en vecka och min fråga är om Peltro kids (tror dem heter så)kan förebygga/lindar lock i öronen vid flygning?
jag tror inte att hörlurar hindrar de eftersom när man får lock för öronen såsitter de ju innen i öronen. och själva trycket går itne dirkt att undvika med lurar.
det ä'r vad jag tror iaf
tror inte heller det hjälper. hur gammalt är barnet ? har hört att dom ska suga på nåt när man startar landar. så ska dom slippa lock för öronen.
Det kan de inte. Dessa kåpor liknar de lurar som piloter och styrmän har och de hjälper inte mot tryckförändringarna.
Trycket i kabinen ändras pågrund av höjdskillnaderna och ett par kåpor är inte så täta att de håller ute tryckskillnaderna.
Man ska inte stoppa in öronproppar i öronen vid flygning, om du nu funderar över detta. Det kan skada öronen i stället.
Ge hellre lite nässpray i förebyggande syfte och låt barnet tugga eller suga på någonting vid start och landning. Annars gör ni en lek av det och låter barnet visa hur stort det kan gapa när du själv känner tryckskillnad i öronen. Att gapa stort hjälper mot trycket.
Prata och titta ut genom fönstret och avled om det blir grinigt.
att tugga tugumikan funka,, lärde vår dotter göra det när vi skulle ut o flyga när hon var 16mån,,, plus att vi hade nässprejen i beredskap,, och hon klaga aldrig över något ont.
Ha en nappflaska med vätska i som barnet får dircka ur eller napp.
Men finns det inte särskilda proppar man kan köpa till barn på apoteket som är just för flygning?
jag vet inte om de finns på apotekte men har hört att de ska finnas att köpa på nätet så gogla så hittar du nog.
vi flög med Alva nu hon reagera inte på varken stigning eller landning ville inta ha något tugga på heller så de kan klara sig utan med. inte alla som reagerar
Nu vet jag int hur gammalt ditt barn och om det äter välling, men jag gav min dotter en flaska välling i samband med start, och hon uppvisade inga besvär. Hon var då 8 mån. Ingen åtgärd vid landning, upplever själv inga problem med öronen då.
Först tack för alla svar!
Blir så fundersam, får man ha med sig välling, nässpray (allt som är flytande) ombord på flygplan?
Tuggummi ska införskaffas!
Flög med vår äldsta tjej när hon var 10 mån och hon reagerade inte alls då, nu är hon snart 4 år. Det är mest den yngsta jag tänker på, hon är nästan ALLTID snorig.
Det funkar lika bra med russin eller kex att tugga på. Våra barn har aldrig reagerat på varken start eller landning, inte ens när de varit förkylda. När jag tänker efter tror jag inte att jag varit med om att något barn har reagerat kraftigt på start eller landning när jag har rest.