Ökad törst
Jag är nu i vecka 6.
I vanliga fall dricker jag aldig ett glas vatten spontant. Nu dricker jag flera glas om dagen för att jag är så törstig. Är ökad törst ett graviditetssymptom?
Jag är nu i vecka 6.
I vanliga fall dricker jag aldig ett glas vatten spontant. Nu dricker jag flera glas om dagen för att jag är så törstig. Är ökad törst ett graviditetssymptom?
Hmm kolla sockervärdet
Jag blev törstig när jag väntade dottern redan innan jag plussade började runt i v.4... hade ingen diabetes under grav.. nu har jag likadant ökad törst!! Tror att jag ev är gravid då jag har ndra symtom..
Jag var också jättetörstig i början av graviditeten, och mina sockervärden var normala hela tiden. Du är i vecka 7, med första barnet gissar jag? ett supertips till dig är att ta det mesta du läser här på FL med en nypa salt, jaga inte upp dig i onödan och bli rädd för att ha graviddiabetes redan! Ta det lugnt, drick ditt vatten och ring din BM om du är orolig för något, fråga inte här, för du kommer bara att bli ännu mer orolig av svaren! (De flesta gångerna...)
Diabetes?
Precis! Jag kan garantera dig att din graviditet kommer att bli mycket roligare om man bara kikar härinne med lite sunt förnuft :)
Jag är också enormt törstig när jag är gravid, jag hade/har inte diabetes. Det som var lite roligt var att jag annars älskar bubbelvatten, men när jag är gravid vill jag bara ha vanligt vatten!