• Mammzoy

min 5 dagars har gult snor?? snälla hjälp, orolig..

Snälla hjälp..

Vi har världens finaste 5 dagars bebis hemma. Men nu är jag orolig... jätte! Hon har nyst lite varje dag, kanske 4-5 nysningar varje gång och i natt hörde man verkligen att hon hade snor i näsan. det rosslade när hon andades... inte kul!! Nu efter att hon ammat nös hon igen och då kom det riktigt tjockt gult snor.

vad gör jag nu?

• Svar på tråden min 5 dagars har gult snor?? snälla hjälp, orolig..
  • Rispan

när min son föddes sa de på bb att de SKA nysa i början i några dagar eftersom de inte e vana vid omvärlden..men snoret har jag inget svar på.

2007-12-06 och 2009-04-28
  • unclaf

Det kom gojs av olika slag ur mun och näsa på vår bebis flera dagar efter förlossning. Enl bm fostervatten, selm och annat "skräp" från förlossningen som tar tid att bli av med. Därav rossel och nysningar.

Kolla med din bm, det är väl dags för första (hem)besöket i dagarna ändå? Är d jätteorolig så ring in till sjukvården och kolla, de tar väl hand om små bebbar och oroliga mammor!

• Fru 31maj

Det brukar vara så att de nyser och snorar ett bra tag efter förlossningen. Det är fostervatten och annat som de nyser ut. Kan vara gult. Blir hon inte febrig och riktigt förkyld är det absolut ingen fara. Njut av bebben ni

• Mammzoy

Ok, tack för snabba svar. Jag ska kontakta bvc på måndag och blir det inte värre innan dess avvaktar jag.

• bergskristallen

Ring till förlossningen eller eftervården och fråga. Då får du ju snabbast svar. Lycka till!

• 3tjejer

Om hon är 5 dagar har väl mjölken runnit till ordentligt och då kan de få upp mjölk eller kräks i nästan som sen torkar till typ snorkråkor (låter ju jättemysigt...). Är det så så är det ingen fara alls. Nyser gör nyfödda, det är vanligt och inget tecken på förkylning.

Vårt mellanbarn hade rätt ofta mjölkkråkor och om de blev besvärliga gav vi lite koksalt och så fick hon ligga på mage ett tag så kom de ut.

Svar på tråden min 5 dagars har gult snor?? snälla hjälp, orolig..