• Hoppe tossan

Hur många av er hade graviditetssymptom - som sen stämde och ni var gravida? Och tvärtom.

Är lite nyfiken på statistiken på hur många med graviditetsymptom som verkligen VAR gravida.

Hade DU symptom innan du testat positivt?

Eller hade du INTE några symptom och var ändå gravid?

Eller hade du symptom men var INTE gravid?

Och om du hade symptom - vilka var de, hur tidigt kom de och hur starka var de?

• Svar på tråden Hur många av er hade graviditetssymptom - som sen stämde och ni var gravida? Och tvärtom.
  • MikaelaEriksson

jag hade symptom, hade molvärk jätte ont i brösten.
    tyckte det var konstigt att jag hade "mensvärk" i en vecka men ingen mens kom, så jag testade mig! och de visa plus :)

• Hoppe tossan

aha, så värken kom EFTER bim? Eller kom mensvärken i vanlig tid eller tidigare?

• Mulitivitamin

Jag kände mig så trött på kvällarna och hade ont i brösten som jag brukar ha veckan innan mens + lite lätt mensvärk...
    När mensen var en vecka sen så sa jag till gubben att kanske vi har blitt på smällen.. vi gjorde ett test sammma dag å vist var det 2 streck på testet...

• frilin

Jag anade ingenting förrän mensen var en dag försenad. Det brukar aldrig hända.

• Tinkerbelle

Jag hade gravidsymptom både när jag inte var gravid och när jag faktiskt var gravid Finns i min blogg.
    Den här gången förstod jag inte att jag var gravid alls. Trotts att mensen uteblev 2 gånger... Testade inte förrens i v. 10 tror jag. Trots det hade jag symptom som jag i efterhand verkligen förstod var gravid symptom. För mig är det tecken att jag blir supertrött, allt med kaffe smakar apa, mår smått illa, dålig andedräkt, magen svullnar upp och jag blir lite gråtmild. Dessa symptom kommer först efter BIM. Den här gången gick allt att förklara bort eftersom vi har en liten tjej hemma på nu 7 månader.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra och Lillebror i magen ♥ღ ¸.?°´¯)
  • miniinatta

Jag mådde illa på morgonen så jag testade mig å jag var gravid :D

• Jackass

Jag hade yrsel i en vecka ungefär innan BIM, men det visste jag inte då var ett tecken på att jag var gravid. Efter BIM eller nästan samtidigt fick jag jätteömma bröst.

(¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt ♥ღ ¸.?°´¯)
  • bäbi81

Jag tror att man lätt blandar ihop "inför mens känningar" och gravid symtom, då de är ganska lika.. Ont i magen, illamående, ont i brösten, ont i ryggen.. Detta kan vara både graviditet och känningar inför mens.. Jag hade samma "graviditetssymtom" alla gånger jag testade minus på BIM-1-3 som när jag vart gravid. Och gravid blev jag inte förrän jag slutade att räkna varje dag och känna efter varje minut.. Men svårt var det.. man måste hitta något annat att ockupera hjärnan med. För mig var det ett nytt jobb.
    Nu är jag gravid i vecka 27 efter 2 tidiga missfall, cystor på äggstockar som spökade med ägglossningen och flera månader utan resultat, så det kommer..när man minst anar det!

• Hoppe tossan

Bäbi: Men va härligt för er att ni lyckats trots alla dessa bekymmer! Inte långt kvar nu.

Det är märkligt va man tänker... Att det som man normalt känner varje månad plötsligt verkar obekant och omvandlas till graviditetssymptom

• Magnoliah

Vid båda mina graviditeter har jag fått symtom ca 5-6 dagar innan BIM.
    Symtomen var väldig trötthet (för att inte säga total utmattning, precis som om man var drogad) samt ett fruktansvärt illamående.
    Har inget av dessa symtom vid mens, så jag förstod rätt snabbt vad de innebar.

• narie24

Jag har trott att jag varit gravid säkert 20 gånger och känt massor av symptom men det har aldrig varit nåt. Nu när jag plussade kom syptomen ca en vecka efter BIM. Främst var det brösten som gjorde brutalt ont, sen en vecka senare kom illamåendet.

• narie24

Sen hade jag också molvärk men det kändes ungefär lika som vanlig mensvärk. Men blev något mer intensiv efter BIM.

• elinville

INnan BIM var jag extremt trött på kvällarna, ovanligt för mig som är en typisk nattmänniska.
    Efter BIM (och positivt test) så kom ömmande bröst, men det var nog inte förrän v6-7. Kunde inte knappt ta på och av BH.

Maja 070703
  • fordsierra

hade verkligen inga symtom förutom att jag inte kunde äta (smaka illa) en glass plötsligt och det var precis kring bim!

• TheFamily

Jag hade inte ett enda symptom på graviditet. Ringde till gyn för att kolla upp eftersom jag inte hade fått tillbaka min mens sedan MF i Januari (detta var i mars)..Fick komma in och ta blodprov två ggr och JAPP ny graviditet...nu sitter jag med stor mage i v30.....
    Kramoch lycka till!

• aihpoz

Jag mådde fruktansvärt illa typ 2v innan bim och trodde att jag höll på att åka på magsjuka då det gick i hela huset på sommarjobbet..Sen hade jag en grym mensvärk och trodde mensen skulle komma när som helst..På bim-6 tänkte jag mest bara testa för skojs skull och vips blev det två klara sträck på stickan Något chockande men dock så välkommet och planerat...

När 1+1 blir 3
  • Hoppe tossan

bim-6 var alltså 6 dagar INNAN bim?

Skulle vara intressant att göra ett stapeldiagram på denna fråga, men tyvärr är jag inte plusmedlem...

Verkar i alla fall vara 50/50 i alla fall.

Om ni haft ont i brösten under graviditet - vänta bara tills ni klämt ut ungen och 2 dygn efter förlossningen - DET NI! Snacka om ONT i brösten! (när mjölken rinner till)

Svar på tråden Hur många av er hade graviditetssymptom - som sen stämde och ni var gravida? Och tvärtom.